Direktlänk till inlägg 7 november 2016

ljus

Av Pierre - 7 november 2016 21:58

 

Det är måndagskväll och snöar ute....

 

 

 

Verkar som om det varit snökaos i typ hela Svergie utom här, de senaste dagarna.

Men nu klarar vi oss inte längre .....

Vi har haft ganska kallt istället och då är det skönt att myselda inne i vedspisen, det sprakar så gott och ger govärme   .

 

 

Har inte mått bra idag, jobbade en singelnatt och gick hem med "skallebank", har mest legat hela dan, fryser och svettas omvartannat Baaah....

Tog mig i kragen och åkte ner till skolan på em. och medverkade på utvecklingssamtal för Rasmus iaf, vill inte boka om det, för det är så svårt med tider som passar, sen var det bara att åka hem och lägga sig igen   .

 

 

Veckan som gått, har det ju varit novemberlov. Jag jobbade 2 nätter och lilleman var på fritis 2 dagar (gick av onsdag) , av en händelse var min Mogge ledig då   . Eftersom han jobbar v.a lördag, är han ledig ibland på onsdagar.

Jag sov som sagt fram till mitt i dan, sen var vi effektiva och åkte iväg på soptippen. Vi hade hur mycket som helst att slänga (släpvagnen var rågad) kan man säga, med byggspill från väggrivning, fönsterbyte, gamla köksbordet med stolar och gamla gungställningen åkte med oxså m.m m.m,  det tog sin tid att slänga allt, men skönt att det är gjort   .

 

På kvällen var Rasmus bjuden på Halloweenparty hos Valter och Saga. Det hade han sett framemot och träffa sin gamla kompis Valter   .

Denna gång skulle han klä ut sig till trollkarl.... men inget smink ville han ha....

 

 

 

Storebrödernas gamla "halloween kläder" har kommit väl till pass detta år, ibland är det ju tur att jag sparat en del efter dom.

 

Torsdag, vart en allmän "hemmastäddag" välbehövligt och skönt, att bara vara hemma! Åkte aldrig ner till stan för ljussättning i parken, jag tände ljus själv ändå, ute på bron....

 

 

                                                  

                    För BB i Sollefteå   

 

Har sett mycket bilder på FB från parken, det såg fantastiskt ut och man blir varm i hjärtat.

Har sagt det förr och säger det igen, jag tänker inte snacka politik, det hör inte hemma här..... och jag blir bara förbannad, arg och besviken över vad som sker, dels som privatperson och sjukvårdspersonal, vi blir verkligen behandlade som SKIT !!

Nä... jag avslutar detta..... känner att adrenalinet pumpar i blodet när jag tänker på det.... ha ha ha

 

Fredag, kom min gamla barndomsvän Ingrid på besök med sina döttrar, så skoj att träffas. Hon bor i Göteborg annars och var uppe och hälsade på under lov veckan, samtidigt hade Rasmus sin kompis Valter på besök, som oxså är här under lov veckan.

Jag gjorde kebabtårta och sallad som lunch/fika åt oss.....

 

 

 

Tror det vart uppskattat, även av kidsen.... annars brukar Rasmus sitta och peta bort tomater och lökbitar, men de åt och tyckte det var så gott   .

 

På em. var jag och gjorde min vanliga mathandlingsrunda med min mor och åt oss själva. Syrran hängde med och följde med oss hem sen.

Vi hade en myskväll, åt gott....

 

 

 

Och fixade egen "biokväll" ha ha ha

 

 

Sen sov hon över hos oss, Rasmus mådde som en prins med mamma och moster   .

Mogge har varit borta på "Kick off" med jobbet hela helgen i Östersund. Skoj att han får komma ut på nått roligt oxså, just nu är det bara jobb och snickring hemma, 24-7 typ.

 

På lördan hade jag lovat min mor att vi skulle ut och gå, även om det varit kallt så har det varit riktigt skönt ute mitt över dagen och jag kan säga att det är en stor bedrift att få med min mor ut. Vi gick lite runt i området och gick en sväng till skattskistan, hon är dårlig på benen och balansen men det gick bra och jag tror hon var nöjd själv. Efteråt bjöd hon oss på pizza, vi köpte hem en familjepizza och delade på 4, det räckte och blev över....phu....proppmätt....

 

 

 

 Vi har oxså varit på kyrkogården och tänt ljus....

Tycker det är så fint och vackert under Allhelgona helgen....

 

     


Fick god hjälp av lilleman, han har ju aldrig träffat sin morfar och har liksom ingen relation till honom. Det är bara nån jag pratar om i bland och en gravsten, det är tråkigt tycker jag.

Tror att om han skulle ha levt, så skulle grabbarna tycka väldigt mycket om sin morfar   .

Ja... vi hade en bra dag med mor iaf och hon somnade nog gott på kvällen ;)

 

Har inte så mycket mer att berätta..... orkar inte tänka mer.... nu ska jag koncentrera mig på att vila och bli kry, har inte tid med sjukdom..... men det har jag aldrig, så det spelar nog ingen roll    .

Ha de gott vänner, kram fr Annso

 


 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards