Alla inlägg den 21 november 2016

Av Pierre - 21 november 2016 14:32

I skrivandets stund vill jag inte se åt en tårta....  ha ha ha... i- landsproblem !!

 

I Tisdags fyllde ju vår lille "sladdis" 7 år, som ni vet kalasade han redan förra helgen och så vart det på tisdagskväll oxså såklart.

Vi tackar ödmjukast, han har fått så mycket fint av alla nära och kära   .

 

   

Vi körde med marängswiss i år, funkar lika bra som tårta   

 

Mellan födelsedagarna har jag hunnit jobba lite oxså.. faktiskt, ha ha ha, och varit på A- HLR kurs, alltid bra att repetera, det var ett tag sen sist (A-HLR= avancerad hjärt och lungräddning).

Fredag - Tusen ärenden på stan och hjälpte mor med lite diverse.

Lördag - Ja.....vi gjorde tappra försök att städa hemma..... tillslut insåg vi att vi bara flyttade runt grejer.

- Hörrdu Annsofie, det här är som att försöka skura i en ladugård ! Klockrent uttalande, från min kloke man   .

 - Ja.... nu skiter vi i det här, det blir inte bättre just nu.

Alla våra vänner vet att vi är mittuppi renovering, det är nog mest bara vi som bryr oss.

Huvudsaken badrummet är frächt och alla verktyg undanplockade, så inte folk stuper i dem   .

Det blir som det blir....

 

Ja... och söndagen gick i 200 km/tim..... Öppet hus hos familjen Pierre....

 

Tycker att vi fikade mest hela dan och sprang med kaffe. Försökte sätta mig ner och vara trevlig med alla, men det gick inte, vi hann inte, ha ha ha.....

Jag tror ingen behövde åka iväg hungrig i från oss iaf. Det vart en intensiv och rolig dag, en del överraskningar och oväntade besök.... så skoj.

 

           

Jubilaren pustar ut på kvällen..... det är jobbigt att fylla "dubbel 25"   .

 

Måndag (21/11, Mogges riktiga födelsedag egentligen) började lugnt och stilla. Han hade "frigång" från jobbet.

 

När man uppnått den aktningsfulla åldern får man frukost på säng, hi hi hi....

 

 

 

Vi grejade på i köket och stökade bort efter gårdagen mest hela dan. Det var så grått, trist och spöregn ute. Dessutom blixthalka, man var inte sugen på att gå ut direkt.

Några eftersläntare kom och gratulerade, så det blev ytterliggare en dag med mycket fikande   .

 

Men nu, är är kalasandet bortstökat iaf.... vi var trötta och nöjda.

Avslutade kvällen med ett nytt avsnitt av "Midnattssol"...

 

 


 

Såå spännande, en av de bättre serier jag sett på länge. Längtar redan tills nästa vecka, för att se fortsättningen   . Tror att jag gillar den för att det är fjällmiljö, samekultur och en spännande mordgåta eller flera seriemord ska jag väl säga ;) Det är kanske mitt eget "lappblod" som väcks till liv   .

 

Idag har jag varit hos Mor och hjälpt henne gjort advent, bytt gardiner och gjort lite "juligt", vi vart nöjda tror jag. Hon ville inte ha så mycket julsaker framme, så det gick ganska fort.... 

 

 

 

Huvudsaken mamma vart nöjd   .

Nu har jag bara allting kvar hemma...... men det får jag ta i lugn och ro  under veckan. Nu när vi kalasat färdigt ska jag tokjobba ett tag och göra lite adventfint dessimellan  .... Så på återseende alla vänner... Kram Annso!! 

 

 

 

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards