Direktlänk till inlägg 17 april 2016

Halsont

Av Pierre - 17 april 2016 20:49

Ännu en vecka till handlingarna.....

Har mest jobbat i vanlig ordning, så det har inte hänt nått speciellt. Dagarna går med jobb, skola, mat och sova ;)

Rasmus kom hem och var hängig på torsdan   .

förkyld och feber, som tur var Mogge ledig så han fick vara hemma med sonen. 

Därav har det varit en lugn hemmahelg för oss, skönt det oxså.

 

I lördags var vi ute och grejade på gården, Rasmus var feberfri efter 2 dagar. Skönt att vara ute fastän vädret var si sådär. Vi eldade upp en massa skräp...

   

 

Och medans vi var eldvakt, spelade vi trädgårdsyatzy :) 

På em åkte jag iväg på jobb.

När jag kom hem på kvällen, vart jag fast framför tv n och såg om Nelson Mandelas liv. Vilken man  

och bra film :/ blir så illa berörd hur människor kan vara så grymma mot varann   .

 

Söndag, en ledig dag. 

Rasmus ville så gärna ta en cykeltur. Okej då, snäll mamma som han har   .

Vi cyklade broarna runt över Moforsen, trodde aldrig att han skulle orka så långt, men det gjorde han....

Vet inte exakt hur långt det är, 5 - 6 km kanske. 

       

Vi var nöjd efteråt    Det ända orosmolnet var att jag började få ont i halsen.... skit oxså... 

 

Resten av dagen pyzzlade jag på här hemma. Har lovat min stora son att göra ett gäng "laxbiffar" åt honom till nästa gång vi träffs, så det gjorde jag och tog fram fritösen och friterade kyckling, lökringar och chilichesse. 

Gott, det blev dagens Thai middag.

 

Har nu fryst in en full låda med laxbiffar ;)

 

Lite hastigt och lustigt sålde vi iväg vår matsalsmöbel oxså. Jag tyckte vi skulle köra iväg den till loppis men Mogge tyckte vi skulle prova "köp o sälj" först, det gick inte många minuter så vart den såld   . 

Oops, fort gick det och smidigt, för det var vår granne som köpte den, ha ha ha

 

Tomt vart det, men .... det ingår i våra framtida renoveringsplaner. Vi kommer inte att ha en "matsal" där längre.

nu har jag ett vitrinskåp och en bokhylla kvar där, som jag går och spekulerar på om jag ska måla om !? 

Det är ett riktigt pyzzeljobb och kommer att ta tid, men jag tror att det ska få bli mitt sommarprojekt, tycker det är ganska roligt att måla faktiskt :)))

 

Mogge tog fram fyrhjulingen, gissa om lillen blev glad :)

     

 

Ja, iaf, kom Carina och Peter på kaffe och surr på kvällen, så vips var den söndagen slut. Snälla Carina hade köpt lite böcker till Rasmus   Tusen Tack   , vi läste om "Kung Älg" igårkväll, ha ha ha.

 

Jag låg vaken länge innan jag somnade, fick mer halsont :(  idag känns det som om jag har en tennisboll där och "grötig" i halsen    Vi får se hur det går, jag ska åka och jobba idag, risk är väl att jag kommer att "däcka" i veckan....... Ja vi får väl se..... vill inte bli sjuk nu :/

Hade tänkt åka in till gymmet innan jobbet idag, men det är bara att glömma....  

 

Ja, mer spännande än så,  blev inte denna vecka gott folk, nu ska jag koka mig lite te och hoppa in i duschen

Kram fr Annso

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards