Direktlänk till inlägg 16 november 2015

Trippel hurra

Av Pierre - 16 november 2015 22:42

Lite svammel från Sorte igen....

Det är grått och trist ute men... det har faktiskt snöat några gånger :) vilket gör att det genast blir lite trevligare ute, trist bara att det regnar bort just nu :/ 

Mogge fick äntligen sina vinterdäck på plats tidigare i veckan, verkligen i sista minuten.....varit restnoterat och försenad leverans, men nu sitter de äntligen på bilen och besiktad i fredags, det känns bra, att båda bilarna är i ordning inför vintern tycker jag   

 

Ja, vad ska jag säga om veckan..........

Jobbade 3 nätter och varit långledig över helgen, känns riktigt lyxigt faktiskt ;)

 

I fredags fyllde Christoffer 22 år, grattade honom via telefon, han har haft helgtjänst hela helgen, så vi har inte pratat så mycket med varann, men jag firade ju honom förra helgen istället   . 

Vi hade en till födelsedag att fira i fredags, det var kusinen Hillevi som fyllt 5 år, så vi var där och uppvaktade henne på fredagskväll, en trevlig kväll med go fika, mat och bus med kusingänget :)))

 

Lördag, var det dax att fixa inför födelsedagsfirande här hemma   .


Hipp Hipp Hurra för våran minsting som blir  6 år   .

 

 

Förmiddan gick åt till tårt tillverkning och på eftermiddan hade vi "vuxenkalas" för Rasmus. Mormor, moster, Sacharias, Gudmor Carina och Gudfar Peter kom på besök.

Mycket fika, surr och paket vart det förstås :)))

 

 

Söndag fortsatte vi kalasandet.... mitt i dan kom farmor och farfar, och fina Sandra kom och uppvaktade Rasmus senare på kvällen.

På eftermiddan hade vi Halloweenkalas för kompisarna.

I vårat lilla hus hade vi 10 st 4-6 åringar som var utklädda till spöken, häxor och trollkarlar..... med andra ord, fullt ös medvetslös   .

Det gick bra iaf.... ha ha ha, alla överlevde ;) Det var fika, paketöppning, sätta knorr på grisen, dansa - pausa lek och fiskdamm.

     

 

Vi var 2 trötta föräldrar på söndagkväll kan jag säga och huset såg ut som ett bombnedslag, men Rasmus var lycklig och nöjd det är huvudsaken . Jag tvingade in honom i duschen på kvällen, sen somnade han på 3 sekunder   .

Mycket fina presenter har han fått .....

Här väckte vi honom på söndagsmorgon med paket vid sängen......

 

 

Här ska byggas lego :))

 

 

 

- Och så du vet det Christoffer, så har ditt gamla rum förvandlas till en gigantisk racerbana för tillfället ;)

Här har vi tillbringat mycket tid både Mogge och jag efter födelsedagen, men det är faktiskt riktigt roligt, vi har biltävlingar mest varje kväll   .

 

 

Måndag, var skolan + fritis stängd för planeringsdag. Som tur var går  Mogge på "nattvecka" och ledig överdan och jag jobbade kväll (14.30 - 21.30) så vi kunde sy ihop det iaf. Det är gasen i botten hem efter jobbet, så Mogge hinner iväg, det blir typ hej och hejdå på bron ;) Livet är toppen va`......

 

Ja, det var väl vad veckan hade att bjuda på.... mycket kalasande för stora och små och tragiska händelser i Paris som inte lämnar en oberörd naturligtvis, man känner sig maktlös, arg och skraj. Det är fel forum att skriva om händelsen här.....så jag kan bara säga att man lider med alla anhöriga   .

 

 Ha´de gott alla vänner kram Annso

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards