Alla inlägg den 12 januari 2015

Av Pierre - 12 januari 2015 21:36

Ja, då har man hamnat framför skärmen igen, efter att ha nattat ner sonen. Han var trött och nöjd för ikväll, efter en dag på förskolan och simskola. 

Idag startade fortsättningskursen på nybörjarkursen. 10 måndagar framöver, är det badhuset som gäller. Det går bra, det har hänt mycket sen simskolans start, både mentalt och simningen. Han tycker det är jättekul     det glädjer mig.

 

Min kära Mogge, är ju som bekant halvrisig, han har varit sjukskriven hela veckan och dagsformen har varit som en berg och dalbana :/

Så... det har varit en rätt lugn hemmavecka. 

 

En av de bättre dagarna var vi i stan och gjorde lite ärenden, handlat mat, tittat förbi hos morsan och Mogge gjorde en service på min bil, man tackar....

 

 Kanske inte den bästa sysselsättningen när man är sjuk men Mogge behövde komma ut och göra "nått" och byta olja och oljefilter kan han göra i sömnen tror jag, dessutom tog han det väldigt lugnt.

Annars har det varit mycket vila i soffan och Rasmus har inte varit sen att utnyttja det, till "pappa och Rasmus mys"......

 

 

 Jag själv utnyttjade de sista lediga dagarna till att städa ut julen, jag höll ut till efter trettonhelgen.

Tycker det är skönt att plocka bort allt rött, men samtidigt blir det så mörkt på nåttvis när alla ljusstakar, stjärnor och annan belysning tas ner....

 

Ja, nu är julen borta iaf i denna gård....

   

Trettonhelgen firade vi med födelsedagsfirande av Sacharias   . Han fyllde 23 år när Mogge låg på sjukan så därav lite i efterskott.

Vi hade en mysig dag tillsammans med middag, fika, paket och lite lek och bus mellan storebror och lillebror   .

 Tror faktiskt att vi hade hittat den perfekta födelsedagspresenten till Sacha ;)

Han vart riktigt glad och totalt oväntat.....

 

 Mogge och Sacharias ska åka på AC/DC tillsammans i sommar :)

Alla vänner som känner Mogge, vet att det är hans största idoler och detta har såklart smittats över på sonen ;)

Jag är glad för deras skull, en dröm blir sann, för dem båda   .

Själv tänkte jag passa på att hälsa på den andra stora sonen i Stockholm, medans de är på konsert :) om inte han befinner sig på utlandstjänst förstås just då ( vilket jag ber till han där ovan, att han inte gör)

Jag är livrädd....att han ska åka....

Mer skriver jag inte om det, för jag får inte.

 

Ja.... Förskolan hade stängt för planeringsdag förra veckan, innan det var dax att börja jobba igen. En lyckträff att det råkade vara sista dan på min ledighet. 

Den dagen vart det utelek i pulkbacken hemma :)

 

Lilleman är mycket stolt över sin snowracer :))

 

Torsdag - söndag har jag jobbat, så jag har inget speciellt att berätta om helgen.

Mogge var med Rasmus på Lions julgransplundring i söndags på vallaskolan, fast han var egentligen inte pigg. Han mår inte bra på medicinerna....( ni vet "doktor Annso" har studerat fass ihelgen )

Jag brukar inte vara den som är orolig i första taget...... men när det gäller hjärtat, är man inte så kaxig.

Börja och jobba denna vecka, är inte att tänka på för hans del.

Jag är glad iaf att jag vakade av i morse (mån) och råkar dessutom ha en ganska "lufftig" vecka i veckan.

Finns det nått som heter "vård av gubbe" ?   

 

Nä hörrni, vi ska försöka ha en till, lugn "göraingentingvecka" hemma,  vi lyckades väl sådär, denna vecka.....

Några utfall har det blivit iaf, både för Mogge och mig, kanske det går bättre kommande vecka....... nja.....

 

På återseende alla vänner, kram Annso

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards