Direktlänk till inlägg 13 april 2015

stormvindar

Av Pierre - 13 april 2015 13:52

God dagens igen....

Har vakat av idag efter 6 nätter, känner mig ovanligt pigg för att vara "vridatillbakadygnet", hade för avsikt att gå broarna runt här när jag vaknade, men... det stormar som tusan, så lusten försvann. Vi får se om det lugnar ner sig, kanske jag gör det ikväll istället (om inte tröttheten har hunnit ikapp då ).

Ja.. en riktig stormvecka kan man säga, jisses vad det har blåst i flera dagar dessutom :)

Egentligen har det inte gjort mig nått, för jag har i princip jobbat/sovit bort den gångna veckan ;)


måndags var jag ledig, vi hade en lugn hemmadag Rasmus och jag, skönt.

Sandlådan hade tinat fram, tjoho vad glad han blev......fram med sandlådegrejerna....

 

Nu en vecka senare, finns ingen snö kvar som på bilden.....det börjar sakta men säkert bli vår här oxså :)

Ja, iaf så var ju han nöjd för resten av dagen, hade vilda problem att få in honom till middag och för kvällen.

 

Tisdag, ledig mitt över dan innan jag gick på nattpass. Det vart en stadsrunda med diverse ärenden.

Började morgonen med detta.....

 

Usch.... alltid gruvsamt tycker jag. Tyckte att han gick igenom min bil eeextra noga....ha ha ha..... närå...

gamla bettan gick rakt igenom Tjoho!! Det gjorde min dag, till en bra dag ;)))

- Ja...den här var väl servad, sa han.......

- Ja, sa jag...det har "jag" gjort   .

Jag sög åt mig av beröm, som är Mogges slit, ho ho ho, 

"En får tacke" Moggegubben.......


Efter det var det dax att hämta Rasmus nya glasögon och justera till dem, jag har säkert redan berättat tidigare att han är både närsynt och har brytningsfel och det ändras allt eftersom han växer, oftast till det sämre och i tonåren kan det vända, har barnögondoktorn förklarat. Så.. till denna gång hade brytningsfelet ändrats.

Han tog på sig dom på engång, utan protester   .

Vi åkte sen och handlade mat med morsan och till oss själva såklart, sen hamnade vi på hennes balkong, för lite fika och surr :)

   

Nya glasögon och orangefärg på händerna och ansiktet  , ha ha

( han hade precis suttit och ritat med tuschpennor och jag tror pennan slant lite....)

Rasmus hade köpte jordgubbar till sitt fika, medans mamma och mormor drack kaffe.

 

Ja, efter det, var det bara att åka hem och sova en stund inför jobb.

Sen har jag som sagt jobbat resten av veckan fram tills idag. 

Mogge har pyzzlat lite med badrummet ihelgen, smågrejs som inte syns men måste göras.

Det börjar ta sig....

   

Ganska intetsägande bilder än så länge.....men det kommer så småningom, mycket är gjort, men mycket är kvar kan man väl säga ;)

Bastun har blivit vit sen sist. 

I veckan ska vi köpa kakel till tvättstugedelen och duschen, ja.... vi är inte göralös precis.

Längtar tills vi är klar och kan göra fint i badrummet, och få undan grejer från vardagsrummet :/

 

Nä, hörrni, ska väl plocka fram dagens middag innan det är dax att hämta lilleman på förskolan. Inget avancerat denna dag, grillkorv och pommes.

På tal om korv så gjorde jag en korvgryta förra veckan, det var riktigt gott....

 

med kålrötter, morötter och potatis, mycket gott och lättsamt :)

 

Det var nog allt för denna gång gott folk, vi hörs och syns kram kram fr Annso

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards