Direktlänk till inlägg 24 februari 2015

Trevlig helg

Av Pierre - 24 februari 2015 02:14

Åh, veckorna flyger iväg....jag hänger inte med ;)

Jag har jobbat ganska kompakt ett tag, kan inte förstå vem som lagt detta schema    men det har gått bra, förutom att jag varit lite "halvförkyld" under veckan som varit, så jag har varit ganska "deckad" mellan passen.

Gick av lördagsmorgon, sov lite extra länge eftersom vi skulle på tjej respektive herrmiddag.

Det var ett bra tag sen nu gänget samlades, så jag såg verkligen fram emot kvällen.

Rasmus sov över hos mormor och Mogge var nykter så han vart kvällens chaffis såklart  ;)) 

Vi hade en trevlig kväll med god mat och dryck, skvaller, skratt och surr.... vid 24.00 tiden tog 5 vaknätter, förkyldning och lite vin ut sin rätt..... Jag var bara tvungen att åka hem och SOVA, " tyade" inte mer....

Jag sov till kl. 12.00 dagen efter.... utvilad och pigg ;)

Nästa gång ska jag försöka se till, så att jag inte vakar av samma dag iaf :)


Tack för en trevlig kväll tjejer   


Söndag, åkte vi in och hämtade lilleman hos mor. Jag hade lovat Rasmus att vi skulle åka skridskor efteråt och det hade han minsann inte glömt, lovat är lovat.....

Det var hockeymatcher hela dan på niphallen så allmänåkningen var inställd, typiskt, så det blev isplanen hemma vid skolan istället. Det visade sig vara helt perfekt....

För där finns inga "röda ställningar" att hålla i sig i, han måste prova åka själv..... och han har varit livrädd för det... men plödsligt händer det....

   


Han var överlycklig...

- titta mamma och pappa, jag kan ju åka själv nu :))

Han har tyckt att det här med skridskoåkning har varit svårt, vilket jag kan hålla med ;)

Det firade vi med pizza till middag....

 


Söndagkväll, hade jag bokat biobiljetter till syrran och mig, en överraskning, då hon hjälpt mig med annat :)

Vi såg Fifty shades of Grey, ja jag hade inte så mycket förväntningar, har inte läst böckerna heller, bara hört snacket om filmen ;)

Blir full i skratt när jag tänker på vad Mogge sa, när jag satt och bokade biljetterna och kollade på kommande filmer.....

- Jaha... Jag ska gå på "Björnen Paddington" med Rasmus, medans du går på porrfilm .....

Ja, vart är samhället på väg :)))

Nja porrfilm, jag vet inte ja.......


Måndag, förmiddagen ägnade vi åt målning, mogge tog sista svängen på badrumstaket och jag tog badrumsspegeln. Det blir vitt och fint :) nu har vi målat upp all färg, så det blir en ny sväng till XL bygg i veckan, fortsättning följer.....

Eftermiddan tillbringades på badhuset. Rasmus hade simskola, eftersom vi var ledig, passade vi på att åka några timmar tidigare för att bada extra.

 

Han kämpar på.... simmade faktiskt 3 längder i stora bassängen, med riktiga arm och bentag, mamma vart stolt. Han gillar simskolan verkligen, det är kul :)


Ja, det var väl i stora drag vad som hänt här....

Har en sista bild att bjuda på, medans jag har jobbat och sovit, så har mina grabbar haft viktiga matcher på gång...

 

Ha de gott mina vänner, nu ska jag sova (igen)..... som Rasmus sa: "Varför måste mamma sova jämt".......

Jaa.... Det kan man undra...

 Kram annso










 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards