Alla inlägg den 10 februari 2015

Av Pierre - 10 februari 2015 00:29

Ett livstecken från mig....

Har inte gått och dött, men ibland kommer annat ivägen som är viktigare än att häcka vid datorn. Denna gång skyller jag på tidsbrist.

Ja....vad har då hänt här sen sist......

Rasmus har varit hostig och kraxig i veckan, inget krupp eller astmaattacker, tack och lov.... men han har fått tagit det lugnt i veckan, vilket han nog ha tyckt varit tråkigt, men nu måste alla baciller bort !!

Vi hade annars tänkt att åka på Skidkvällen i elljuspåret i torsdags, det hade säkert varit skoj, grilla lite och åkt skidor men.... det var inte aktuellt, Rasmus var för hostig :(

Vi får åka skidor nån annan gång själva ;) men vi har varit ute på gården iaf, och vi har inte haft snöbrist precis, perfekt att bygga snögubbe med :)

Rasmus har döpt honom till Olof    från "Frostfilmen".

   

 Jag har annars jobbat lite och när jag varit ledig, har vi pyzzlat på i sakta mak med badrummet. För min del har det varit målning, det tycker jag faktiskt är ganska kul ;)

Målar badrumsskåp som tidigare var furu. Bilderna är ganska intetsägande men det kommer nog bli bra när vi är färdiga tror jag :)

     


Just nu är det rörigt hemma, men det är bara att "gilla läget", renovering pågår.....


Vad ska jag säga om helgen....

I fredags var jag på After work på hallstaberget med mina arbetskollegor, mysigt, god mat och roligt sällskap. skoj att sitta  och surra tillsammans utan jobbsnack.

Lördag, söndag har jag jobbat och gör fortfarande, gör 5 nätter igen.

När jag jobbar natt, är Rasmus noga med hur många nätter jag gör, och hur länge det är tills vi blir ledig.

Vi räknar på fingrarna varje dag så i natt åkte jag iväg och gjorde "fyran", det är lättare för honom att få en tidsuppfattning och han vill ha full koll   .

I måndags sov jag, sen bar det iväg till simskola och direkt till arbetet, full rulle med andra ord.


Denna vecka är Rasmus på förskolan igen, nu håller vi tummarna att han får vara frisk.

Min kära mogge då....

ja, man kan väl sammanfatta det som, ett steg fram och två steg bak hela tiden :(

Vissa dagar är han pigg och vissa inte, men han är under koll nu hos en bra läkare, så det känns bra iaf.

Jag själv håller mig på benen och känner mig pigg iaf, nått positivt ;) och Mogges pappa Janne har fått komma hem efter PCI :n i S-vall och det verkar oxså ha gått bra, efter lite krångel... mer positivitet ;)


Nä nu kommer jag inte på nått mer att skriva om, så jag sätter punkt här......

min sista bild....Dagens middag.....gjorde hemmapizza, vart mycket uppskattat av övriga familjen :))

 


Hade gott tills nästa gång// Kram Annso




 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards