Direktlänk till inlägg 29 juli 2014

svettigt

Av Pierre - 29 juli 2014 22:14

Ytterligare ett livstecken fr Sorte.....

Vi mår bra i värmen, så fort vi har haft möjlighet har vi badat och badat.....Det går nästan inte att göra något annat när temperaturen har visat över 30 grader under hela förra veckan.

Ena dagen åkte vi till Omsjön för att svalka oss.... ett av mina favoställen....

           

Varmt som tusan i vattnet och roligt att slita bort Mogge ifrån snickerierna ett tag.

En härlig baddag och vi passade på att titta till sommarstugan i samma sväng.  Zomade in den från håll, inte världens bästa men.....

  Vi vart så sugen att vara där men men.....Det är medvetet vi har valt bort det denna sommar, då vi har andra projet på G hemma, snyft.....

 

Nästa dag åkte vi till ett annat badställe, "kattrompa" ja, det heter så....Rasmus tyckte det var ett roligt namn, vi skrattade mycket åt det. Mogge badade där mycket som barn, själv hade jag aldrig varit där.

Det var minst lika fint som omsjön och otroligt varmt i vattnet, hörde nån sa 26 grader i vattnet.

   

Graningesjön är väldigt stor.

Det var oxså en härlig baddag och när vi ändå var i krokarna hälsade vi på farmor och farfar på hemvägen.

Och vad får jag se.....massor av stora skogshallon hos dom. 

Jag kan ju bara inte låta bli att plocka.....

 

Lycka för Annso ;)

Hade kunna plocka hur mycket som helst, trots 33 graders värme och svetten sprutade, hi hi hi

 

Ja, det har ju varit nipyreveckan i stan. Den har gått ganska obemärkt förbi för min del. Dels har jag jobbat och dels har det varit för varmt. Jag var ledig på dan i fredags och tänkte åka in på stan för att gå på handelns dag, det brukar vara trevligt men..... jag var på kvantum och handlade mat, sen hamnade jag hos morsan och "flämtade" jag orkade inte i värmen ;)

Mogge och Rasmus har därimot varit på "starke man" tävlingarna och tittat i lördags, när jag sov.

Jag har som sagt jobbat natt hela helgen, sovit som en kratta p.g.a värmen, trots fläkt i sovrummet, inte kul.....

Valde att jobba denna helg p.g.a nästa helgs festival....... Urkult gick före laxfestival ;)

 

Igår måndag, gick jag av.....sov fram till 12.30

Vi har lejt in Christoffer som barnvakt mån och tisdag eftersom Mogge började jobba igen i går.

Dagis har stängt fortfarande, och jag vill inte lämna honom i stan på ett "nytt" dagis hos nya människor och barn som han inte känner, det känns inte ok, så denna vecka får vi puzzla med barnvakt hit och dit.

De har legat på golvet och byggt lego tillsammans, gissa om Rasmus varit lycklig. Idag sa han åt mig, när jag skulle åka och jobba i em....

- Men ska du inte åka och jobba nångång?

Ha ha, han ville bygga lego med storebror ;) Det kändes bra tycker jag :)

Iaf, så åkte vi in på stan när jag vaknade och lunchade tillsammans och gjorde div. ärenden. Det var trevligt, för det är inte ofta jag får gå på stan med min stora pojk.

Dagen avslutade vi med ett kvällsbad i Selsjön.....

       

Kl. är 20.00 på kvällen, inte klokt, en fantastisk kväll iaf.

Rasmus sa till mig när vi höll på att bada som bäst.....

- mamma," vill du gifta med mig" ?

- va sa du?

- Vill du gifta med mig ?

- Nä det går ju inte, jag är ju din mamma.

- Pappa då ?

- Nä han är ju din pappa.

- Brorsan då ?

- Nä det går ju inte, du får gifta dig med nån i din ålder.

- .........Jag kan gifta med Ebba ( en dagiskompis)

- ja det kan ni, när ni blir stor.

- Men jag vill "gifta" med mamma iaf.

Go killen, han vet inte äns vad gifta sig är ha ha ha..... man undrar vad de får allt ifrån. Det var gulligt iaf tycker jag.

Ja, ungefär så, har min vecka varit. Ser framemot sommarens höjdpunkt "Urkultfestivalen" i veckan och jag är ledig då :))))

Ha´de gott kram Annso

 

 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards