Direktlänk till inlägg 20 juli 2014

Tillbaka

Av Pierre - 20 juli 2014 22:55

Då har man avverkat första arbetsveckan. 

Det började bra, halvmulet och regnskurar 3 dagar, ingen blev gladare än jag, perfekt sovväder, då jag startade med 3 nätter. På torsdan när jag gick av, så blev det sol och varmt igen :))

Hade lovat lilleman att vi skulle åka och bada när jag sovit färdigt.....så vid 13.30 tiden åkte vi till Risön, fick med mig syrran som sällskap, det var trevligt. Mogge skulle åka på gymmet och fixa lite grejer och träna då.

       

Det var rätt mycket folk när vi kom, men det tunnades ut under em, skönt tycker jag. 

Kan väl knappast vakna till på bättre sätt, än att åka och bada när man "vakat av".....Vi var hemma igen vid 18.00 tiden, efter middagsstök så hamnade jag i soffan och där tog luften slut...... hade vilda problem att hålla mig vaken kan jag säga och lilleman var full av energi, ingen bra kombo ;)

 

Fredag, snickrade vi för fullt, på em vart det mathandling och kaffebesök hos morsan.  

Syster yster följde med oss hem, så på kvällen hade vi en myskväll ute på altan och grillade grillspett mums

 

Värsta paltkoma efteråt......

Hon sov över hos oss, för vi skulle upp tidigt på lördagsmorgon och åka till Åselemarknad.

Det vart en kanondag i tryckande värme....jisses vad varmt det var, vi drack och drack och drack och åt, ha ha ha

     

Ja, det här med att äta langos, är inte så lätt......men ack så gott och törstig blir man ;)))

Tänkte att nånting måste jag ha med mig hem, så jag köpte lite goda korvar, renkorv, älgkorv, hjortkorv och viltsvinskorv. Har inte provsmakat dem än, men ska göra det sen, när jag är ledig tänkte jag.

Sen gick vi och tittade på Alcasar som uppträdde......

 

Ja, vi hade en väldigt trevlig dag iaf, medans min stackars Mogge har varit hemma och snickrat i värmen ;))

Jag frågade honom faktiskt flera ggr om han ville följa med oss, men han ville vara hemma och snickra i lugn och ro ;))

Det har inte blivit mycket slapp och häng för mogge på semestern, det känns inte bra, men han gillar att snickra och greja på.... vilket jag kanske inte riktigt förstår, för jag tycker inte det är "ledigt".....vi ser nog lite olika på det där (fast jag är förstås väldigt glad att han är en "händig" man).

Nä, jag hoppas att vi inte har så mycket renoveringsprojekt nästa sommar..........men det är väl en önskedröm ;)

Jag ska ha det i åtanke iaf inför nästa sommar.

Han behöver semester lika mycket som jag, och då menar jag "i mitt tycke, riktig semester" med miljöombyte, sol, bad och må gott med familjen.

 

Idag, söndag......varmt, varmt, varmt.....

Myste mest med lilleman på fm innan jag skulle iväg och jobba ett kvällspass (14.30-21.30) på Iva.

Jag satt plikttroget och tittade, när lilleman körde fyrhjuling runt runt på gräsmattan, därefter gjorde vi ordning badpoolen så han fick plaska i den, och sen vart det yatzy. Ett nytt favoritspel enligt Rasmus men med blixten mc queen bilarna istället för siffror :))

 

 

Sen var det dax för mig att åka och jobba.

Det har gått bra i värmen, har inte haft tid att tänka på det, för det har varit fullt upp på jobbet.

Imorgon jobbar jag ett kvällspass igen, sen är jag ledig 2 dagar, nice

 

Saknaden har varit stor i veckan efter Jericho, vet inte varför.....kanske för att jag börjat jobba igen och återgå till vardagsrutiner igen. När jag kom hem på morgonen efter första natten, var det tomt och ledsamt. 

Ingen som stod och viftade på svansen när jag klev innan för dörren och ingen morgonprommis innan jag skulle lägga mig. Det gör rent ont när jag tänker på det, min fina jerka :(((

 

Avslutar med en matbild från tidigare i veckan (blev mycket matbilder i detta inlägg) gjorde köttfärsrulle med bacon och västerbottenost, det var riktigt gott om jag får säga det själv, rekomenderas.....

 

Ha´de gott ute i sommarSverige

Kram annso

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards