Direktlänk till inlägg 8 juni 2014

obehagliga beslut

Av Pierre - 8 juni 2014 21:20

En mindre rolig vecka....

Tog mitt förnuft till fånga och var till vet. med Jericho.

Har inte skrivit om det tidigare, men han har en knöl i nacken som växt sig större och större under ca 2 mån, nu sträcker den sig över hela nackmuskeln :( 

De försökte ta prov från den, i hopp om att det skulle komma blod eller var ur den, men icke, t.o.m jag fattar att det är obra. 

Han blev direkt remiterad till Svall djursjukhus, nu är karusellen i gång med försäkringsbolaget, är de beredd att betala för en 8 årig hund ??

Fy...f...n säger jag bara, här har man betalat en dyr försäkring på hunden i 8 år till ingen nytta känns det som, vilket ocker.....

Besvikelsen är stor och kan inte i ord beskriva min sorg.

Grät hela vägen hem från vet. och har gjort flera ggr under veckan, håller sakta men säkert på att mentalt förbereda mig för att ta förväl av vår finaste Jerka.

Det är tungt!

 

Har annars jobbat 3 nätter och ledig långhelg, det har varit skönt.

 

Sveriges nationaldag firade jag med att åka till handelsträdgården med morsan och syrran (patriot som man är, ha ha, ha )

Det var en varm och solig dag och vi passade på att även åka till pappas grav och gjorde fint i samma veva.

         Avslutade med lite jordgubbar hos morsan.

 

Lördag, Flygplatsen fyllde 40 år, Mogge skulle dit och jobba via Hertz, Rasmus och jag hade inget speciellt för oss så vi åkte dit och kollade, vilket visade sig vara en höjdare för lilleman....

De hade flyguppvisning, drifting både racerbilar och motorcyklar, brandkåren var där och visade upp sina bilar och delade ut brandhjälmar till barnen och de fick spruta vatten med deras vattenslangar och försvaret var där så vi åkte bandvagn runt om där. 

Ja, ni fattar, det var en häftig dag för vår 4 årige grabb ;)

          Grabbarna grus från Hertz :)

 

En lyckad dag i tryckande värme som förvandlades till åska senare på em.

På tal om åska så drog det förbi ett åskoväder även i torsdagskväll hos oss. Jag var snabb och drog ut tv n och modem, tog in jericho från hundgården o.s.v men "tromben" kunde jag inte göra något åt. Jisses....jag och Rasmus satt på altanen och spelade spel och tittade ut på ovädret. Vårat plåttak på garaget blåste av!!

Som tur var hamnade plåtskivorna framför bilen och framför husvagnen, phu..... jag vart riktigt nervös att det skulle vara skador på både husvagnen och bilen.....men det gick bra.

 

 Det är riktigt mysigt att sitta här, när det är oväder ute.

Ja, detta gjorde att mogge fick spika plåttak i helgen, men nu sitter det fast, och ska väl inte blåsa av i första taget ;)

Jag har som sagt planterat en del i helgen, i blomlådor, krukor och annat.

 

Smultronplantor....

och jag ska göra lite reklam för Nyttogården (som finns här i byn) Närodlat och anpassat för vårt klimat i norr, köpt äppelträd av honom. 

En rolig kille, han påminner mycket om den danske bonden på tv n , 100% bonde, såå kunnig, intresserad och bra service. Ska verkligen handla fler gånger av honom :)

 

 

 Nu hoppas vi på god skörd i framtiden!!

Ja, och Rasmus lilla trädgård har börja tagit sig, det växer så det knakar där.....

 

Det har varit varmt och härligt i helgen så, Rasmus lilla pool åkte ut. Otroligt nog så var den hel i år, har annars fått köpt en ny varje sommar.

   

  Livsnjutaren :)     Ligger i poolen och äter vattenmelon, livet är toppen ibland :)

 

Ja, kära vänner trots det, så är mitt hjärta full av sorg....

Imorgon (måndag) jobbar jag kväll 14.30 - 21.30, ska på fm ringa och diskutera med försäkringsbolaget och Djurkliniken i Svall, så får vi sedan ta ett beslut hur vi ska göra, vad som blir skonsammast för Jericho... snyft....

Vill inte, vill inte..... obehagliga beslut är aldrig roliga.

Kram på er alla där ute, Annso :(

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards