Alla inlägg den 23 juni 2014

Av Pierre - 23 juni 2014 17:59

  

Glad midsommar !!!

Försöker vara positiv men f.....n va kallt det varit, vi hade 4 grader på midsommarnatten, inte klokt.

 

Ja, min första semestervecka har nu löpt ut och jag kan väl summera den med sorg efter Jericho, spöregn och Rasmus förkyld :/

Som sagt försöker vara positiv ändå, jag är ju iaf ledig!

Spöregn ute, då blev det storstädning inne. Jag har länge gått och funderat på att möblera om på övervåningen....sagt och gjort, jag har inget annat kul för mig, så jag drog möbler ;)

Fick ett skrivbord över, som jag inte visste vart jag skulle göra av....... den hamnade tillslut i Rasmus rum.

Jag tänkte att, ja det är ju bara ett år kvar innan han börjar skolan, så det är ingen ide att bära ut den i boden. 

Det förvandlades till ett perfekt lego/tågbord åt lilleman

 

Kanske jag målar om det senare, vi får se, just nu får det vara furu. Rasmus blev glad iaf, han har suttit där mycket och lekt med "tågstaden".

Var och hälsade på en gammal vän en dag oxså, vi har inte träffs på länge. Det var roligt att surra bort en em och Lilleman fick leka med hennes pojk.

Torsdan gick bort till mat och dryckhandling på stan inför midsommar och träff med syrran och mor.

På kvällen var jag en sväng och hämtade upp en trött Chrisse med tåget.

Roligt att träffa honom igen. Det blev bara en snabb sväng, eftersom han skulle tillbaka till Stockholm på söndag.

Han är nu klar med sin utbildning och börjar sin anställning idag (måndag).

Som sagt han var trött och "sleten", han berättade att de varit på den tuffaste övning hittills "operation Stockholm" fråga mig inte vad det innebär..... lite mat och sömn iaf.

Gissa om min kära son blev glad när en Kebabrulle från "City" väntade på honom i bilen,

den hade han längtat efter :) Det är tur han har världens snällaste mor ;)

 

Fredagsmorgon, midsommarafton åkte vi ner till Njurunda, där skulle vi fira midsommar med goa Monica, Sören, Thomas, Svesse m.f.l

Det har varit en trevlig helg med mycket god mat, skratt och sång.

Vädret kan man inte göra så mycket åt.

Här kommer ett litet axplock från vår helg.....

             

Rasmus umgicks med en liten tjej som heter Clara :)

Och eftersom det blåste nordanvindar ute, fick vi ha aktiviteter inne.

Vi körde typ "så ska det låta", skitkul tyckte jag....

Det blev spontan dans på slutet, Clara och Rasmus rockade loss.....

           

 

Har ni sett denna "partyväska" jisses säger jag bara, ha ha ha

 

Vi satt ute på altanen och sjöng till långt inpå morgontimmarna..... Ingen konst när vi hade 2 duktiga gitarrspelare med i gänget som dessutom sjunger som gudar.....

Önskar verkligen att jag vore lika musikalisk men..... vem bryr sig om sångrösten efter femtielva snappsar....

En något "suddig" Annso försöker ta en bild på tenoren kl. 04.00

     

Rasmus kvällsfika, han åt 3 mackor med gravad lax på......åh vad han tyckte det var gott, ha ha ha

Vi gjorde en liten utflykt till Juniskär och Bergafjärden oxså....Mys vid havet.

                   

Som sagt, en kall men mycket trevlig helg har vi haft.

Idag (måndag) har vi haft en lugn dag. Varit ute och cyklat med Rasmus flera timmar, hade lovat honom det, tvättat lite och varit på fikabesök hos Carina och Peter ikväll.

Imorgon tänkte jag åka på en liten utflykt med Lilleman, vi får väl se hur vädret blir, det såg inte så lovande ut, så jag säger inget till honom än.

 

Det har nu gått en vecka sen Jericho lämnade oss, det känns fortfarande konstigt, att inte ha en hund att gå ut med. Jag är så van det, och tomt. Jag tänker på honom varje dag   min fina jerka.

Såklart är det mycket prat om döden nu, hundhimlen, morfar, kyrkogården och vad gör han i hundhimlen egentligen ? och jag försöker svara så gott jag kan, men det är inte lätt, han förstår inte vad döden är och andra sidan, hur ska en 4 åring förstå, när vi som vuxna inte vet vad som händer egentligen.

 

Det var väl allt jag hade för denna gång, semestervecka nr 2 kan bara bli bättre...eller hur!?!

 

Kram Annso   

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards