Direktlänk till inlägg 6 april 2014

födelsedagsfirande och jobb

Av Pierre - 6 april 2014 22:32

Ja, då sitter man här mitt i natten, inte så stor mening att vrida tillbaka dygnet då jag ändå ska gå på natten igen imorgon.

En natts ledigt är som ingen vits, mitt uppi en nattjobbarperiod. Men jag har mig själv att skylla som gjort schemat. Fick liksom inte till det på annat vis, jag har mina timmar jag måste göra och ville vara lite påskledig framöver.

Började veckan med 2 dagars ledighet, det var skönt efter borgaresan. 

Vi besökte morsan och syrran och gjorde stan, skulle köpa diverse födelsedagspresenter.

Denna vecka har varit en salig blandning av födelsedagsuppvaktande och nattjobb kan man säga.

Fick inte så mycket gjort hemma på min ledighet som jag hade tänkt men......ibland får man bara tänka om.

Det var härligt vårväder ute, så Rasmus och jag var mest ute, sandlådelek, cyklat, tagit prommisar ner till älven med Jericho m.m

   

Mina små troll ;)

 

Lyckades tillslut lura in Rasmus på kvällen med att vi skulle göra blåbärspannkaka.

Det vart en annan variant för jag ville inte mosa ihop bären i smeten, det vart gott ändå.

Ska villigt erkänna att det sved att köpa färska blåbär på Ica, fy...f...n vilket kilopris för några stackars blåbär som jag annars plockar gratis, och hur mycket som helst, runt sommarstugan. men men....

 

Ja, på onsdag var jag in till jobbet en sväng p.g.a utbildning på fm, sen åkte jag raka vägen hem och hoppade i säng eftersom jag skulle ut på natten och jobba.

Innan nattpasset var det dax för första uppvaktningen, nämligen Gudmor Carina som hade bemärkelsedag :)

Lite tårtätning och surr, så var man laddad för 4 nätter :)

 

 paketinslagning till veckans offer :)

 

Som sagt sen har jag mest bara ätit, sovit och jobbat .

I lördags jobbade även Mogge (vilket är mkt ovanligt, inte att han jobbar, ha ha, utan att han jobbar en lördag) så Farmor och farfar ryckte in som barnvakt.

Rasmus var väldigt glad över det, att få vara hos farmor och farfar själv och leka med kusinerna som bor grannar.

När jag sovit färdigt och Mogge slutade jobbet åkte vi dit för att uppvakta 2 bemärkelsedagar samtidigt.

Det var Mogges bror Daniel som fyllt år och kusinen Hugo har fyllt 5 år.

Det var en trevlig em/kväll som rusade iväg, vips så var det dax att åka på jobbet igen.

 

 Kusin vitamin :)

Han fick lego av oss, det vart uppskattat tror jag :)

Rasmus vart väldigt avis på hans pilbåge, en sån önskar han sig när han fyller år, klargjorde han för mig ;)

 

Idag har jag alltså gått av, har sovit halva dan och mest pyzzlat med vanliga trista vardagssysslor, som måste göras.

Känner mig lite extra nöjd för jag har tagit tag i en extra tråkig syssla.......operation pappersrensning.....

Här ska rensas, slängas och sorteras fint i pärmar. Gjorde 3 pärmar ikväll, sen tog energin slut 

 

Ska fortsätta en annan dag när energin kommer tillbaka, lite vuxenpoäng tycker jag att jag har samlat iaf :) 

Detta är en del som ingår i vår hallrenovering på övervåningen som vi gjort till data/kontorsrum (att få ordning på alla papper prydigt sorterat i nya pärmar där uppe) men det är så förbaskat tråkigt :(

Är nöjd över att jag börjat iaf :)

 

Är ledig över dagen imorgon, sen går jag på 4 nätter till, har inga större planer, ska nog bara vara och mysa med lilleman. För att orka det, bör jag nog försöka sova några timmar ändå

Så jag säger godnatt och på återseende, Kram Annso

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards