Alla inlägg den 29 april 2014

Av Pierre - 29 april 2014 19:18

Tjena....hade en tanke om att skriva lite redan igårkväll men.....jag somnade ifrån allt. Kanske inte så konstigt eftersom jag sov i 4 timmar (vakande av efter 3 nätter) och hade lite annat skoj för mig, vilket resulterade i att jag stensomnade när jag skulle natta ner Rasmus, och var ändå trött som en gnu när väckarklockan ringde i morse.

 

Ja, veckan som har gått har varit fantastisk, vädermässigt, vilken sommarvärme, jag väntar bara på bakslaget snart!

 

Jag var som sagt ledig mån- tis förra veckan efter fjällsemestern, det var skönt, roade mig mest med detta...

 

Tycker väl det är mindre kul, men det är bara skönt att vara ute i solen. våran gräsmatta är hopplös, full med mossa :(

Tar tacksamt emot tips om "mossbekämpning", skyller detta på tidsbrist och ointresse från min sida. 

Kämpade på med gräsmattan iaf och tog lite pauser i mellanåt och spelade fotboll med lilleman :)

 

 Tog mig oxså i kragen och gick Moforsen runt med "jerka" i finvädret, det var såå härligt. Hade en tanke att försöka göra detta några ggr i veckan, det skulle vi må gott av både jerka och jag. Kommer jag inte iväg på gym så kan jag ju iaf försöka gå med jerka, vi får väl se hur det går.

Lite bilder från min promenad väg....

     

Ja, här skulle jag inte vilja ramla i.....

Jerka fick ta årets första dopp i älven, han mådde gott :)

 

Sen har jag jobbat resten av veckan.

 

Christoffer har varit hemma på "påskledigt" under veckan, det har varit roligt fastän han har mest varit med sin Jenny såklart, träffat kompisarna och fixat med sin bil. Sacharias har oxså varit här hemma på besök, ätit middag med oss och är så snäll att han hjälper Chrisse med bilskruvningen, då han inte är nån skruvare, men det är Sacharias. Jag blir varm i hjärtat, det är syskonkärlek (fastän de inte är riktiga syskon på det sättet).

 

Vi har grillat gott när ungdomarna varit hemma. det blev grillad lax, hallomi, och baconlindad sparris, klyftpotatis, sallad och sås. Det var verkligen supergott....

   

Christoffer och Jenny !!

 

Ja, det är verkligen tomt nu när ungdomarna åkt igen. Jag saknar våra stora grabbar här hemma :)

 

I söndags fyllde syrran år. jag jobbade natt i helgen så jag var och uppvaktade henne en stund innan jag skulle iväg och jobba.

Vi bestämde träff på måndan igen efter att jag vakat av och sovit 4 timmar. Vi hade en helmysig dag tillsammans, bara hon och jag. Hon fick bestämma vart vi skulle äta lunch, det blev "Lime" .

Jahapp... nångång ska vara den första...........tänk att det har tagit mig "nästan" 42 år innan jag provar att äta detta......

 

Jag trodde inte jag skulle tycka om det, men...det gjorde jag.

Efter det, åkte vi på spa och bara myste, denna dag var hennes födelsedagspresent från mig.

Behöver väl inte skriva att vi hade det gött :) 

 

 Kalaspinglor, ha ha ha

   

mycket tok och skratt och surr vart det.

Ja, och denna dag gjorde att jag förmodligen somnade före Rasmus när jag skulle natta ner honom igår.

Sömnbrist p.g.a nattvak och en hel spa eftermiddag är ingen bra kombo, ha ha ha

men ack så roligt :)

Dessutom skulle jag upp tidigt idag (tis) p.g.a utbildningsdag på jobbet, var helt dö när klockan ringde.... men 

det gick det oxså.

 

Nä mina vänner, ska ut och kvällskissa jycken, sen blir det natti natti för Annso

Kl. ringer 05. 20 imorgonbitti, jobbar ett dagpass sen är jag ledig 4 dagar, lyxigt!!

Kram Kram


Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards