Alla inlägg den 18 februari 2013

Av Pierre - 18 februari 2013 21:24

måndag...har inte gjort många knop idag. Rasmus och jag har varit ute i pulkbacken, sen har jag mest pyzzlat på med vanliga tråkiga vardagssysslor, tvättat, vikit och sorterat en megastor tvätthög, eldat, skinkstek i ugnen, spelat spel och myst med Rasmus.

Kommer ni håg sånna här ??

 

ha ha ha, dessa är mina gamla, jag fattar inte att jag lyckats spara dem och att de funkar!

Tog fram dom till Rasse idag så han fick kolla på dom.....snacka om antikt för dagens barn, som är van datorer.

Han tyckte det var kul i 10 min, sen ville han se Pettson och Findus på datorn.

För mig var det lite nostalgi, jag minns att jag tyckte om att kolla på sagorna. Ja Ja.... Just nu är det Gubben Pettson och Katten Findus som är favorit och jag kan inte säga annat, än att Pettson o Findus är gulliga ;)


Ja happ...vad ska jag säga om veckan förutom jobb......

Var ledig ons - tors. På onsdan var vi och hälsade på syrran och en sväng till morsan. Har inte varit till mor på nästan 2 veckor, eftersom hon varit sjuk och jag vill inte ha mer baciller nu, har ju som bekant snorat och hostat i över 1 månad. Jag har blivit bättre nu, men "kraxsar" lite fortfarande och är inte 100 %,

en jäkla "flunsa" vi åkte på.


Torsdag, Alla hjärtans dag. Det var fantastiskt väder ute.

Rasmus och jag var ute flera timmar, först blev det lite skidåkning....

 

Men det blev inte så långvarigt eftersom Rasmus ramlade och fick staven i tinningen.....

Det blev mycket grin och aj aj och ett fint märke på tinningen, sen var det inte kul att åka skidor längre.

Vi gick till pulkbacken istället.....å åkte å åkte å åkte....

   

Vem behöver gå på gym, när man kan vara i pulkbacken...phu...jag var genomblöt i svett!!

På em höll jag på att kocka, tänkte göra en överraskningsmiddag åt mogge när han kom hem från jobbet...

det var ju trots allt alla hjärtans dag. En 3 rätters middag med ljus och paket stod på bordet när han kom hem, jag var riktigt stolt över mig själv, när jag såg hur glad mogge blev.

Jag fick vackra blommor och choklad av honom....

 

  Alltid uppskattat :)

Det var en mysig kväll och pojkarna fick oxså paket såklart, på alla hjärtans dag, alla nöjda och glada.

På fredag gick jag på och jobbade helg 14.30 - 21.15, lör 06.45 - 21.15, sön 06.45- 15.15,

Det var vackert väder under helgen så...jag var inte bitter...närå....

Hade en sån fruktansvärd längtan efter att få vara ute i solen, grilla korv och åka upp till fjälls....men

det är bara att gilla läget!


Nu är det en ny vecka, har börjat med en ledig måndag, sen väntar jobb, ett kvällspass på tisdag och därefter väntar 5 nattpass, vilket innebär.....jobbarhelg igen   Tjoho!!

Nu måste jag ut med vår kissnödige vovve.....Puss o kram


Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards