Alla inlägg den 11 februari 2013

Av Pierre - 11 februari 2013 13:50

Härliga måndag, 11/2, -4 grader, snöar, jag yrvaken, sovit som en kratta ihelgen när jag jobbat...

så fort jag lägger mig i vågrätt läge får jag "hostattacker from hell" , dränkte mig  i hostmedicin imorse innan jag la mig....men va hjälpte det, hur less som helst   

Det är en sekasam förkyldning, har tappat räkningen hur många veckor, tror att jag är inne på 4 veckan.

Ja, som sagt... har jobbat helg IGEN! Det känns som om jag har jobbat varje helg t.o.m mogge började knorra om det i helgen, och när jag tittar efter, så har jag 6 jobbar helger av 8, i jan/feb, hur f....n blev det så ??

Nä.... nästa schema period, ska jag inte jobba EN dag mer än jag behöver på helgen!!!

När min tålmodige mogge börjar knorra...är det dax att dra i handbromsen.

Ja....nu har jag fått gnällt lite, nu känns det genast bättre   


Vad har jag gjort då i veckan.....Hmmm....var ledig tisdag, hade en mysig dag med lilleman på badhuset, jag var helt slut efter 3-4 timmar där, jag får i princip släpa ut Rasmus därifrån, han vill bara bada "lite till" o "lite till"

efter badningen var vi och hälsade på syrran en stund, innan vi åkte hem.

Onsdag, var jag som ledig på dan och gick på "natten". Den dan var det operation storstädning här hemma, dammsög, skurade golv, skurade köket m.m m.m

Har sen jobbat 2 nätter ledig fredag och jobbat 2 nätter igen, ganska meningslöst att vara ledig ett dygn i mellan, för jag bara SOV och ingen ide att vrida tillbaka dygnet.

Torsdan var jag på helspänn innan mogge kom hem, han hade suttit i barn och skolnämd hela dan.

Ingen rolig situation, tror ingen i byn skulle vilja byta med honom. Det gällde Resele skola/förskola...att vara eller icke vara.

Jag kan bara säga så här, utan att säga för mycket..... tro inte blint på allt som står i media!!

Men..mogge får axla den rollen att bli byns syndabock eftersom folk inte vet bättre.

Tråkigt är det iaf och vi har ju själva en liten kille som blir drabbad, om det slutgiltiga beslutet blir att lägga ner.


Vi har varit en sväng och hälsat på hos Peter och Carina ihelgen, stackars Peter som bröt benet i torsdags, hade ramlat från skogsmaskinen. Det blev inget borgafjäll ihelgen för dom och inte för Mogge och Rasmus heller, de hade tänkt åka upp och åka lite skoter tillsammans, medans jag jobbade helg.

Det blir inte alltid som man tänkt sig!

Istället har de varit hemma och pyzzlat, skottat snö både från tak och gård, eldning och lite målning uppe i hallen.

Ja, själva trappen är vi färdiga med, men vi har nu hallen uppe på övervåningen på G.

 

Söndagsnöjet för mogge!!!

Och söndagsnöjet för lilleman....

 

Det finns nog en liten konstnär i honom oxså.....  

Och detta är Annsos söndagsnöje.....

 

Bakade pizzor, som blev mycket uppskattad av familjen.


En ny liten kusin har det blivit i veckan   ,  3 veckor för tidigt, mogges syrra Tessan har fått en liten tjej, det är så roligt!! Vi måste bara göra en tripp till Västerås framöver och "snusa" på henne.


Det var väl veckans händelser i Sorte....

Vakade som sagt av idag, men det blir inte så mycket sova för mig för imorgon ska jag upp tidigt och jobba ett dagpass men sen är jag LEDIG 2 DAGAR!!...och....oväntat....jobbarhelg igen!!

Ha de gott alla vänner....Kram Annso Pannso


Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards