Direktlänk till inlägg 21 oktober 2013

stugprojekt och kalas

Av Pierre - 21 oktober 2013 14:33

Jag stod och lagade mat häromdan och Rasmus brukar då i vanlig ordning sitta vid datorn, efter en stund vänder jag mig om, och ser min lille skrutt.......

 

Han har stensomnat sittandes vid köksbordet.......Ja dagislivet är tufft för de små ibland. Han var inte lättväckt sen när middagen var färdig kan jag säga   .

 

Ja, vad har då hänt här sen sist.......

Vardagslivet rullar på. Har jobbat natt i veckan och vakade av på fredagsmorgon. Sov halva dan och åkte och veckohandlade halva dan höll jag på att säga. Det blir alltid lite andra ärenden oxså.

B.l.a var jag på mammografi för första gången i mitt liv, man har ju nått upp till den aktningsvärda åldern nu.

Snabbt gick det och det var tur, för det gör lite ont när de klämmer ihop det lilla man har   .

 

En fördel med denna mörka årstid är att mysa med tända ljus och en brasa i braskaminen. Fredagsmyset blir upphöjt till 10, synd bara att 7 dagars arbetspass gör sig påmind och sömnbristen är total..............

   

Tycker så mycket om att tända mina små ugglor.

Jag hann iaf mysa en liten stund innan jag fick "gamnacke" i soffan.

 

Lördag, riktigt kallt ute, det blåste nordanvindar, trots lite sol. Vi hade ändå bestämt att åka till stugan. Jericho fick stanna hemma denna gång, för jag kunde ändå inte släppa honom där. Det pågår älgjakt, han skulle sticka som en avlöning.

Vi bommade igen inför vintern och märkte upp träd som vi vill ha bort runt tomten, det skall avverkas en del i skogen under vintern.

     

Brrr....kallt var det.

Mogge står i telefon och guidar in ett företag som skall gräva åt oss nästa sommar. 

Nästa år kommer tomten att se ut som en byggarbetsplats, de ska gräva i ordning en bilparkering och massor av fyllnadsmassor skall läggas runt stugan och ut mot sjön.

Som ni hör så har vi nästa års semester redan fullbokad, mycket fix med stugan blir det iaf, men det känns jättebra tycker jag.

 

Hej då stugan, syns nästa år igen   .

 

På kvällen var vi bjuden på 70 årskalas. Kära Leif hade bemärkelsedag, han har jobbat många år med mogge och är som en extra pappa kan man säga. 

En mycket trevlig kväll hade vi med glada människor, god mat och för mycket wiskey.

   

Själv var jag "taxi", lyckades "baxa" in min 125 kg tunge man in i bilen på natten, vilket var ganska lätt faktiskt för han var så radiostyrd och gjorde allt jag ville, ha ha ha

Sen fick han sova i soffan, nära till toan......och det behövdes kan jag säga....

Man mår som man förtjänar, dan efter.......

- Hur kunde det bli såhär ?

- Ja kära mogge, det blir såhär när man tror att man ska dricka ikapp med 70 åriga karlar som är född med en dunk i handen.

Det var lugnt och städat hela tiden, men mogge mådde inte så bra bara   .

 

Söndag, jag och Rasmus var pigg såklart. Vi åkte på barngympan.

   

Rasmus och kompisen Valter i full gång med hinderbanan, mycket skratt blir det att se dessa små kan jag säga.

Rätt var det är, ligger nån på golvet och gör något annat, eller jagar varandra, får nått tjurskov och ska inte vara med och de förstår inte alltid instruktioner vad de ska göra, och gör nått helt annat tok o.s.v

Men de har roligt och det är huvudsaken   .

 

På em kockade jag mest. Jag hade så mycket äpplen så jag gjorde äppelpajer och kockade ihop en kycklinggryta ala´Annso, den vart riktig god med curry och mango chutney, alla åt som tok, ett gott betyg med andra ord.  

på kvällen fick lilleman hoppa i badet och Chrisse åkte iväg och jobbade och blir borta 3 dagar.

Ungefär så vart denna vecka.

Nu är det ny vecka och nya utmaningar som väntar.....

Laddar inför nattpass på Iva, ha´de gott alla vänner, Kram fr Annso

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards