Direktlänk till inlägg 15 oktober 2013

Tragedi

Av Pierre - 15 oktober 2013 14:31

Godagens....

Har sorg, denna vecka  en stor tragedi har hänt, min dator har tackat för sig!!

Det hände i söndags, mogge och vår "egen" datasupport Danne försöker rädda alla kort som jag har där.

Jag blir så arg på mig själv, för jag har gått och sagt i princip hela sommaren att jag ska lägga över mina kort på en  extern hårddisk om nått skulle hända med datorn, har jag gjort det? Nej!

Allt annat "skiter" jag i. Just nu kommer jag inte åt nånting.

Har letat fram vår gamla dator just nu och den är så SEEEG.nu Jag blir tokig!!


Ja, iaf vår plan var att köpa en ny tvättmaskin.....men det blir ändrade planer nu.......Jag måste ha en ny dator. Gamla "bettan" i tvättstugan får hålla ut ett tag till, för en dator går före   . Lite knäppt är det, jag vet!


Så till nästa ilandsproblem.....vad ska man köpa? Har varit ute lite och kollat runt på olika datorer....öööö.....för en som som är totalt ointresserad av all teknik, är det en djungel.

Ska vi ha en surfplatta, en ny bärbar dator eller en ny "sak" som jag inte ens vet vad det heter......där allt finns ute i cybern typ. Jag vet inte........


Det var veckans värsta..... annars har det rullat på här, har jobbat mest under veckan som varit, plus jobbarhelg.

Var ledig mitt i veckan, vad gjorde jag då ?

Jo putsade alla fönster inför vintern, något jag skjutit upp in i det längsta, tycker ju det är så pisstråkigt. Men nu är det gjort och det känns skönt....

   

man kan ju t.o.m se igenom dom, nice.
Jag har oxså städat hundgården och röjt det sista i vedboden. Vi har kastat en massa "bråte" där och sålt iväg en stor hundbur som inte används sen jericho var valp, varför ska den stå där och ta plats/förstöras.
Chrisse har varit snäll och klyvit upp en stor hög med vedklabbar som bara legat där, för att de varit för stora för både braskaminen och vedspisen. Nu är det klyvet,staplat och fint. Nu fick vi plats för all ved och vinterförvaring till alla cyklar, helt perfekt.

Tycker faktiskt att jag var riktigt effektiv på min ledighet   .

Vi grillade oxså en sista gång, innan grillen åker in på vinterförvaring..........fest mitt i veckan.......

 

Gött!!

Ja, sen jobbade jag som en tok, fre - lör - sön.

Rasmus var så "mammasjuk" på sön em, när jag kom hem fr jobbet. Vi hinner inte träffas på flera dagar om jag jobbar dag/kväll/långdagspass, han sover när jag kommer hem på kvällen och han sover då jag stiger upp i ottan, så sett är det bättre med nattpass för mig.

Söndagkväll myste vi bara tillsammans, satt och rita, försökte spela spel, memory......

 

- Nä man får inte ta upp flera stycken samtidigt....

- Nä Delfinen är inte bara din....

- Nä det här är mammas par....

Jaa.......vi får nog öva på det här med memory   .

 

Måndag, ledig över dan eftersom jag skulle ut på nattpass sen. Ville göra något kul med Rasmus, så vi packade med oss lite fika och tillbringade mest hela dan på badhuset tillsammans.

     

Det var ett tag sen vi var dit, Rasmus var överlycklig, vi bada och bada och bada.........

 

Inte klokt att det är idag, den 16/10, oktober har bara susat iväg, jag hänger inte med. Det har varit rätt fina dagar och kalla nätter, de hotar med snö hörde jag på torsdag, vi får väl se....men det brukar inte vara nått som ligger kvar iaf.

Hösten är vacker på sitt sätt.......

 

 

 Nä gott folk, mer spännande än så vart det inte denna vecka.

Jobbar 4 nätter och ser sen framemot en ledig helg   .

Nu ska jag hoppa i duschen och ladda inför natt nr 3 av 4. Det har tagit mig typ 2 dagar att göra detta inlägg,

Blir man less eller blir man less.

Önskar mig en ny dator av jultomten!!

Kram Annsofie

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards