Direktlänk till inlägg 6 oktober 2013

Full rulle

Av Pierre - 6 oktober 2013 21:31

Då var det söndagkväll, skulle behöva göra en massa "måsten", men har blundat för dem och har i stället suttit med Rasmus och pyzzlat med modellera. Skaparglädjen var det inget fel på, vi har gjort lejon, glada gubbar, arga gubbar, solar och snögubbar   . Jag blir själv som ett barn när jag väl tar mig tid för pyzzel och skapande, jag glömmer bort hur roligt det är.

Alla "måsten" finns ju kvar till nästa vecka om man säger så ;)

Ja, veckan som varit, kan väl sammanfattas som "fullt upp". Firade födelsedag i tisdags med familj och vänner.

   

Hade halvont i huvudet hela dagen men brydde mig inte om det och tog inga huvudvärkstabletter heller, vilket jag bode ha lärt mig efter 41 år, att det slutar inte bra. Ligger och "spyr" tillslut och så vart det på min födelsedag oxså, nice.....

Jag mådde verkligen skit på kvällen/natten, jag skulle upp och jobba tidigt dan efter, men det var bara att glömma.....jag vart hemma och låg i soffan och sov mest, sen på em var jag piggelin igen.

Torsdag jobbade jag långdag 06.45- 21.30

Christoffer fick rycka in som följeslagare/chaffis till Sundsvall åt morsan, tusen tack min son   .

Dax för sjukhusbesök igen och det tycks alltid krocka med mina långdagar. Det är väldigt svårt att planera i förväg då det är 0 framförhållning och jag MÅSTE planera in i princip allt, för att få ihop logistiken.

Men det är som det är......vi pusslar så gott vi kan, för att få ihop det.


Fredag, jobbade jag ett vanligt dagpass. På kvällen kom Carina och Peter förbi, vi surrade och fikade ute på altanen hela kvällen, det var mysigt. Carina hade med sig en blomma och presentcheckar till mig.

Hon hade skrivit ett så fint kort åt mig, jag blev tårögd faktiskt.

Jag har åkt hem till henne varje kväll i 10 dagar och givit henne fragminsprutor (efter hennes operation).

En baggis, självklart gör jag det, vad är vänner till för och jag väntade mig inget tillbaka precis, men jag vet att Carina skulle utan tvekan ställa upp för mig, mitt i natten om så var....


Lördag, Fick vi fikabesök igen av fam. Thunberg/Öberg........Det är inte klokt vad blommor jag fått, man kan tro att jag fyllt jämna år   . Det var roligt att träffas iaf och Rasmus såg framemot att få leka med Axel och Albin.

Vi satt återigen på altanen och mådde gott.


Så kom kvällen............som jag sett framemot hela veckan.

Middag och ABBAshow på Hallstaberget med goa arbetskamrater.

 

 

Stämmningen var på topp, säg den som inte kan sjunga med i Abbas låtar........

Speciellt efter ett par vinglas   .

Trevligt hade vi iaf och jag tror inte jag har dansat så mycket på 20 år!!

 

Två vackra IVA sköterskor   .

01.30 gav vi upp, mina fötter värkte och det susade i kupan, ha ha ha, närå så farligt var det inte.....

men nog märks det att det var ett tag sen man var ute i krogsvängen.


Söndag - halvtrött och halvseg men blev uppiggad av att följa med Rasmus på barngympan som han tycker är så roligt.

 

   

Fullt ös, medvetslös.

Efteråt var han så trött, så vi la oss i soffan och läste bok och sov en timme, inte mig emot som varit uppe halva natten   .

Mogge har varit i Haga hela dan och fixat med "bussen", han fick ombesiktning :( b.l.a handbromsen och nå smågrejs som han fixat till. Så nu ska det väl vara o.k hoppas jag.  Blir till att boka en ny besiktningstid i veckan.


Det slog mig att det är precis ett år sen vi befann oss HÄR..........

   

SUCK........ Side, Turkiet.

Måste få drömma lite........skulle inte vara dumt att få må gott i solen.

Nä mina vänner, det var allt för denna gång......Kram kram Annso







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards