Direktlänk till inlägg 15 april 2013

Hemmahelg

Av Pierre - 15 april 2013 09:58

Det spöregnar ute, känns inte lockande att gå ut och rasta Jerka, men jag blir så illa tvungen ;)

Jag har inte så mycket spännande att komma med denna vecka.....

Jobbat som sagt hela veckan, vakade av i fredagsmorse, då sov jag bara halva dan, hämtade lilleman på dagis och åkte in till stan och handlade mat m.m

Dagisfröken sa till att det var hål i Rasmus stövlar....Hmm...Jahapp då åker vi väl förbi klädax oxså och kollar på nya stövlar när vi ändå är i farten,och så vart det.


Vi köpte både stövlar och "springskor" på en gång.

 

Och när jag ändå var i farten med att tömma plånboken, så slog jag till med en jacka åt mig själv. Jag har faktiskt gått och tittat på den flera veckor, det är sällan jag känner på en gång...yes den ska jag ha...

När jag provade den så stod det "Till Annso" på prislappen helt enkelt, och så blev det!

 

Och när jag ändå tömde plånboken så bjöd jag familjen på pizza när alla ärenden var gjorda, nöjd och glad resten av fredan ;)

Fredagkväll var lugn och stilla framför Let´s Dance, Chrisse var på nattbandy i stan.


Lördag - Mogge skulle iväg tidigt till H-sand på S.kongress hela dan. Jag själv var hemma och städade och njöt av gott väder ute. Rasmus ville ut med cykeln och jag gick med Jericho. På lör.kväll var vi över till fam Bäckström och fikade och surrade hela kvällen, alltid trevligt och mkt skratt.


Söndag - oxså  pyzzel hemma, Mogge hade lite ont i ryggen denna dag, så jag hjälpte honom med diverse.

Vi tvättade takboxen och bar in i garaget, tvättade skotern och in i garaget och röjde rent allmänt i garaget. Rasmus var med oss i garaget hela tiden, han tycker det är spännande, men när han insåg att vi skulle parkera skotern där, för gott denna vinter, så vart det grin och tårar !! 

På em gick vi in och det dröjde inte länge förän jag hittade en trött kille i soffan....

 

 Det har varit en bra helg, fått mkt gjort hemma, städat, tvättat av grejerna från fjälls och in med dem i garaget, röjt i garaget, deklarerat...ja en massa vuxenpoäng!


Idag är det måndag - jobbar kväll (14.30-21.15) ska strax hoppa in i duschen, sen ska jag åka och posta paket, har äntligen fått fingrarna ur och gjort iordning paket till vår "nyaste" kusintillskott, Molly i Västerås. De kommer upp och hälsar på v20, vi längtar efter att få "snusa" på henne :)

Tänkte oxså tar en Kaffesväng förbi Mogge på macken innan jag börjar jobba och är jag riktigt snäll, så kanske jag får en räkmacka till, ha ha ha

Det var allt jag hadde för denna gång... Puss o Kram fr Annso


 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards