Alla inlägg den 1 april 2013

Av Pierre - 1 april 2013 21:47

Suck...hade så gärna stannat några dagar till, men men...Mogge ska jobba imorgon och jag börjar jobba på onsdag.

Vi har firat påsk i Borgafjäll.

 

Överraskade Rasmus med ett jättestort påskägg när vi kom fram, full med godis och en liten skoter i...

Ja tanken var att mamma och pappa skulle få äta lite godis oxså, ägget räckte hur länge som helst, för den största godisråttan "mammaAnnso" har haft tandvärk från h...vetet hela helgen, som tur var hade jag värktabletter där uppe, annars hade jag dött!!

 

Så mamma Annso har mest knaprat värktabletter medans de andra har ätit påskgodis :(

Förutom tandvärk, så har vi haft det bra, fint väder, mycket snö, mycket skoteråkning, god mat och dryck.

 

   

Rasmus har åkt och åkt och åkt skoter varje dag, gissa om han har varit lycklig :)

Även Jericho har varit med oss, men han fick stanna med mig ibland och sola, medans mogge och Rasmus har åkt runt på skotern, det gillades inte....

Han satt på span hela tiden, medans de var borta.

Annars har han mått gott i fjällen, det är liksom hans rätta element

 

Vi åkte över till Saxnäs på långfredan och besökte Marsfjäll Mountain louge

Fantastisk god mat, rekomenderas

Tror det hette bara Saxnäsgården tidigare, men de har bytt både ägare och namn nu.

Vi åt en riktig god pizza med älgkött och kantareller...mmm...

 

Rasmus mätt och belåten utanför Marsfjäll mountain louge, dax att åka tillbaka till Borgafjäll, en lagom dagsutflykt över fjällen ;)

 

 Ibland åkte vi bara upp på fjället och grävde ner oss för att sola, grilla och må gott.

Jericho kunde springa lite lös och Rasmus kunde leka i snön

 

 

Ja, sämre dagar kan man ju ha...

Men nu är vi tillbaka hemma igen. Jag är ledig imorgon (tisdag) som sagt, sen väntar 9 arbetspass, men det ska nog gå bra, nu när jag fått tanka lite fjälluft, ha ha ha

Hade en sista bild att bjuda på från vår kvällsprommis  med Jerka i gårkväll, borgahällan är ganska pampig på håll, vi var ute och gick i skoterspåren, sen skulle vi in och kolla på pippi långstrump och mysa tyckte Rasmus, och så blev det;)  

 Det var allt från mig,

  Ha en fortsatt glad påsk    Kram annso

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards