Alla inlägg den 24 september 2012

Av Pierre - 24 september 2012 21:57

måndag 24/9, en dag med blandade känslor.....

Idag har jag klippt navelsträngen och lämnat över min son i försvarsmaktens händer.....  

fy tusan...det är hemskt när barnen lämnar boet. Det är tur att vi har vår lille sladdis kvar.  

3 spända och förväntansfulla grabbar åkte tidigt i morse, för att rycka in i lumpen eller det heter inte så numer, de genomgår militärgrundutbildning GMU och blir anställd av försvaret om de fortsätter.

Jag vet inte när han kommer hem nästa gång, det visste han inte själv heller......

Hoppas att han ringer i veckan, så jag får höra hur det går.

Kanske inte så otippat att han går i sin fars fotspår, han var ner till Stockholm i somras och mönstrade på rekryteringsmyndigheten och blev antagen, han fixade testerna lätt som en plätt såå..

nu börjar ett nytt kapitel i livet.

Jaa..vad har jag själv pyzzlat med i veckan...

Bullbak....jobb.....fönsterputsning ( men det går trögt) har iaf lyckats putsa på övervåningen och i köket...

har några fönster kvar...men det är så jäkla trist blä....

Har haft jobbarhelg så då hinner man inte göra så mycket mer än att äta, jobba och sova.

Medans jag hade långdag (6.45-21.30) i lördags var mogge och grabbarna i Ramsele på lastbilsträffen.

Rasmus surrade om lastbilar hela kvällen när jag kom hem på sön em från jobbet,

han tyckte nog det hade varit en spännande dag.   

På em/kvällen höststädade vi ute på gården, våra gamla trädgårdsmöbler och trätrallen åker nu på soptippen + en massa annat rat, ja vi fyllde ganska snabbt en släpvagn och fort gick det när alla hjälpte till, sen tände vi grillen

och myste till det, sista kvällen innan Chrisse skulle fara.

Idag måndag, Ja, Chrisse for tidigt i morse...

Dagis har haft stängt för planeringsdag, men det gjorde inget, eftersom jag ändå var ledig idag, perfekt timing!

Var så sugen att åka och köpa ljung och göra lite fint, nu när man städat bort allt ute men nää..jag åker inte 6 mil fram och tillbaka för lite ljung!! 

Varför ska jag göra det egentligen, när jag har skogen inpå knuten och... så blev det, medans Rasmus lekte ute pyzzlade jag...

 

det blev minigranar och rönnbär vid altanen.

 

Tallris vid bron och på väggen

 

och lite höstpyzzel på bordet vid bron

 

Jag är riktigt nöjd med mig själv, gratis från naturen och behövde knappt gå från gården, varför har jag inte gjort det förr ??

Tänker iaf köpa nya lyktor ut till bron eftersom de gått sönder av väder och vind, de jag brukar ha haft.

 

mitt busfrö ville kramas en stund, mitt uppi allt.

När jag var klar gick vi ner till älven med jericho, så fick han bada lite, det var uppskattat....

efter det, ville en till kille bada.... 

Ja..det var den lediga dan. Nu väntar 3 arbetspass igen. 

Må så gott önskar Annso    

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards