Alla inlägg den 17 september 2012

Av Pierre - 17 september 2012 21:23

God kväll...

En lång dag till ända...var uppe tidigt i morse med Rasmus, då vi skulle upp till Näsåker på VC. Dax för vaccination och vi klämde in 3 års kontrollen på en gång. Rasmus tyckte det var spännande att gå till doktorn   

3 årskontrollen gick bra, förutom att han tog fel på en mössa och en lampa ha ha ha ..ja...inte så noga.

 Han ligger över på både längd/vikt kurvan, men det har han gjort hela tiden, och han har ju lite att brås på.

Vid vaccinationen satt han som förstenad av skräck och sa inte ett knyst (till min förvåning??)

Kontentan av vårt VC besök enl. Rasmus..... - Jag vill inte gå till doktorn mer och få medicin i armen.

Eftersom han varit duktig hos doktorn fick han ett paket efteråt, med lite lego i och så åkte vi och köpte lite "gofika" och hälsade på moster och mormor, nöjd och glad igen   .

Köpte oxså med mig blomjord hem, nu är det dax att tömma krukorna ute.. syft...

 

men det började regna så in åt h....vete, så jag fick lägga ner det projektet idag.


Har varit ledig i helgen, skönt!

På fredagskväll hade storgrabbarna fest hemma hos oss, det var lugnt och städat fram till 23.30 tiden då kommer chrisse springandes upp för trappen och väcker mig.....morsan du måste komma, Beckman har brytit armen. Yrvaken springer jag ner och där sitter en likblek kille med armen dinglandes, helt felställd, NICE !!

De hade brytit arm och överarmen bara knäcktes av, stackarn, vilken jäkla smärta, överarmen var av på diagonalen. Det var bara att kasta sig in i bilen mitt i natten mot akuten och ringa hans föräldrar (som är goa vänner till oss). Slutet gott allting gott, han blev opererad ihelgen för en ganska avancerad och ful fraktur, 

Grabbarna var ganska spak efteråt och jag tror inte det blir mer armbrytning där   


Lördag och söndag, underbart väder!!!

Gjorde lite höstfint på altanen, mogge spikade in de sista golvlisterna som fattades och jag putsade fönstren och pyzzlade, kände mig så nöjd efteråt.

   

Rasmus har sin egen myshörna med gungstol, han ser ut som en liten gammgubbe när han sitter där och gungar och tittar ut på "ägorna".

 

Infravärme har vi oxså fått till, så vi kan mysa under hösten.

Vi var duktig och samlade ihop en massa elskrot oxså och la vid vägen, eftersom de hämtar upp sånt denna vecka.

Skönt att bli fri det från garaget.

På em gick vi på skogsprommis med jericho i det soliga vädret, gick genom trollskogen som jag brukar säga...

ingen björn eller älg i sikte....bara vacker skog.

   

En härlig söndag helt enkelt!


Vad händer imorgon då??...hade en tanke om att fortsätta putsa fönster men...det ser inte ut att bli någe vidare väder, så jag tror jag ska baka bullar istället.

Jag måste börja ladda i frysen eftersom...hmm...host harkel.....det är....bemärkelsedagar...framöver, sen är det jobb hela helgen som gäller.

Det var allt jag hade för denna gång ....

Kram från Annso   



Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards