Direktlänk till inlägg 3 juni 2012

nu var det klippt...

Av Pierre - 3 juni 2012 21:17


Nybadad och nyklippt!!

Har inte vågat klippt honom själv förut men nu tänkte jag, va tusan, det värsta som kan hända är att jag får åka med honom till frisören då, om det blir totalkatastrof.

Mogge fick ta skäggtrimmern och göra finputsen runt öronen, det vart inte sämre iaf. Rasmus har ända sen födseln haft mycket hår och det växer som ogräs (måste vara en gen från mamma).

 

Tycker jag fick till det på nått vis, skönt med en kort sommarfrilla!

Idag söndag har jag jobbat ett dagpass, mogge och Rasmus har varit i Haga och hälsat på släkten, kusiner och framor o farfar. Det har ju hunnit varit både morsdag och farmor Lena fyllde år förra veckan men då låg vi ju i förkyldningar så det blev besök idag istället. Verkar som om Rasmus har haft en rolig dag, lekt med kusinerna Hugo och Hillevi, varit i farfars garage och tittat på hans fina A-ford och traktor dessutom har de fraktat dit 4hjulingen. (Rasmus fick en 4 hjuling av sina bästa gudföräldrar när han var 6 mån, den har stått i vårt garage fram tills nu, något är fel på motorn så farfar har lovat att laga den till Rasmus i sommar) gissa om det är någon som tycker det ska bli spännande....

Veckan har annars rullat på med diverse vardagsbestyr som kanske inte är så intressant. Har jobbat, chrisse var den siste som åkte dit på feber och förkyldning så han var hemma i början av veckan, snacka om farsot, vi åkte dit allihop, en efter en. hoppas vi kan vara friska ett tag nu, tycker vi har haft nog med baciller under våren.

Har gjort lite trädgårdarbete under veckan, de varnade ju för värsta regnvädret i helgen. Har grävt runt buskar och fyllt på med jord, sågat ner en del buskage och trimmat, synd bara att det växer upp igen....Grrr... är ju ingen flitig trädgårdmänniska, men jag önskar verkligen att jag vore det.

Lördag var jag ledig, en arb.kollega ville byta pass och det passade mig ganska bra. Det var ju värsta "tråkväder" ute så det blev en perfekt bakdag. Jag bakade bullar med Rasmus (vilket kräver en stor skopa tålamod) mjöl och deg överallt, men goda bullar blev det  

   

 En långpanna med morotskaka blev det oxså och dumlekakor, kände mig riktigt nöjd med mig själv.

På kvällen åkte chrisse in på crusingen med kompisarna. vi var i valet o kvalet om vi skulle åka in oxså men....det halvtaskiga vädret gjorde att vi stannade hemma. Är inte sugen att gå där i regnet med Rasmus på kvällen, halva nöjet är ju fint väder och mkt folk under crusingen, det blev en tvkväll istället, jag skulle ju upp och jobba tidigt nästa morgon så, valet var inte svårt.

Jag håller på att få ett psykbryt på sj hemsida  har försökt 3 gånger ikväll och beställa tågbiljetter åt Chrisse men det bara jävlas..... 

Han ska åka ner till Göteborg om 2 veckor och gå på Metaltown, sen stannar han hos sin farmor och farfar i 5 veckor för att sommarjobba. det är väl 3dje året nu som han jobbar på riksbyggen i Göteborg, med andra ord har han blivit en jäkel på att klippa gräsmattor, ha ha ha

Samlar mig för att göra ett nytt försök med sj, lugnt och fint.....

 Roligare än så, vart det inte denna vecka. Imorgon börjar en ny, har en lång "att göra lista" att beta av under veckan, så det är väl bäst att säga god natt och krypa under täcket.

Natti kramar från Annso Pannso   

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards