Direktlänk till inlägg 21 januari 2012

snö snö och mera snö

Av Pierre - 21 januari 2012 22:00

         

  Ja, hörni...det känns långt till sommaren....vilken snö vi fått ihelgen!!

Vi har varit ute flera timmar idag, skottat och skottat och skottat och åkt pulka. Tänkte ta en långprommis med Jericho i skoterspåret och Rasmus i pulkan men insåg att det var nog ingen bra ide, det "kräksnöade" och skoterleden var igensnöad såklart, det får bli en annan dag. Det blev en vanlig runda med jerka istället och Rasmus har fått åka mycket pulka idag. Mogge har skottat och fått hjälp av lilleman minsann. Han fick en snöskyffel (i miniformat) i julklapp av kusinerna som han verkligen gillar, han ska skotta med den varje gång vi går utanför dörren.

Egentligen borde Rasmus och jag ligga nerbäddad för både han och jag snorar som tusan, IGEN!

Rasmus vart snorig i torsdags och på kvällen hade han feber, liksom hela fredan   , idag lördag är han feberfri med hostar och snorar. Är de feberfri så skadar det inte med lite friskluft tycker jag.

Själv så hann jag inte mer än innanför dörren på torsdagskväll så vart jag pangförkyld på några timmar, mycket märkligt, jag måste vara hur mottaglig som helst just nu. Är feberfri som tur är, jag hoppas detta går över lite snabbt, inte vad jag hade tänkt mig just nu.

Ja...tar väl vid där jag slutade sist...

Tisdags, en mysdag för Rasmus och mig. vi åkte på badhuset och busade i 2 timmar, det tyckte han var skojigt sen fikade vi på deras cafe, han somnade nöjd och belåten på vägen hem. På kvällskvisten var det dags att bege mig mot umeå med buss, väl framme vid 22.30 tiden så väntade 3 partyglada sjuksystrar på mig med "skumpa" i handen på vandrarhemmet, mycket trevligt  vi surrade till långt in på natten.

Onsdag, examinationer hela dan som respondenter och opponenter på respektive D uppsats, en lång dag som slutade vid 17.00 tiden. Hem och svirade om, sen till puben det bar, här ska firas med god mat och dryck.

en trevlig sista krogkväll med goa "spec.systrar" som tyvär splittras. En till Karolinska, en till Sundebyn, en till Gällivare och en till Sollefteå.

Torsdag, hade vi examinationer fram till lunch, sen hade vi avslutning....I can´t belive it, är jag färdig nu?  Annso har blivit IVAsyster   hur ska det gå, hur ska det gå, ha ha ha....

firade min examen på torsdagskväll genom att bli pangförkyld och "dassig" hela helgen, nice...

Det är alltså lördagkväll nu, sitter kurad i fotöljen med ögon och näsa som rinner konstant, Rasmus sover, mogge kollar på film och Chrisse badar badtunna och bastar med sitt kompisgäng i byn, en stillsam kväll med andra ord.

Det var allt från mig för denna gång...Trevlig helg allesammans och kram från Annso

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards