Direktlänk till inlägg 17 september 2011

Helg i ume

Av Pierre - 17 september 2011 14:19

  Ja, här håller jag hus på veckorna, stort som tusan, men efter 2 veckor börjar jag hitta någolunda till omklädningsrum, tvättbyten, Thiva m.m de har ett kulvertsystem som får Sollefteå sjukhus att framstå som en droppe i havet ;) Jag har denna vecka praktiserat på Thiva (thoraxiva) det har varit spännande och intressant, jag har lärt mig nya saker varje dag tycker jag, har jättefina handledare som verkligen "tar hand om mig", kan ju tycka att de ska vara så sjuk less på alla studenter som kommer och går, men så känns det inte. Är rätt imponerad över att allt är så välorganiserat, planerat in i minsta detalj och en  personaltäthet som jag inte är van vid. Nu är såklart allt så nytt och intressant, men annars är det löpandebandprincipen som gäller, fort in, fort ut...

På måndag ska jag vara på op visning hela dan, varannan måndag har dom det för studerande m.m då får man kolla på hjärtoperationer live, medans de berättar och undervisar, ska bli spännande, hoppas bara att man kan hålla sig i skinnet och inte "tuppa av", har man aldrig gjort det förr, så gör man väl det då :)

Ja, så denna vecka har bara flytit på med jobb och hem o sova, har faktiskt varit helt slut på kvällarna, hjärnan går på högvarv hela dagarna ;)

Ibörjan av veckan hade jag ont i halsen ( typiskt, ska man börja med att bli förkyld) men det har liksom aldrig brytit ut riktigt, tack o lov, så i dagsläget känner jag ingenting :)

Längtar hem så in i bomben, jobbigt att vara ifrån barnen och ja gubben oxså. Mogge har fullt upp, så han hinner nog inte tänka efter så mycket.

Det är jobb, hämtning och lämning på dagis, fixa middag, innebandyträning, tvätt, disk, ut med hunden, natta Rasmus och fixa inför nästa dag o.s.v

Chrisse hade iallafall burit in vedhögen, mycket tacksamt, varit på klassfest på bowlingen med kändistema. Snilleblixtarna kom på att de skulle vara "blue man group" fick se några fina partybilder på FB och jag måste säga att de såg riktigt proffsiga ut ;)

Lite övningskörning har de oxså hunnit med i veckan, så mogge är inte göralös iallafall ;)

Är kvar i Umeå denna helg, det var ingen vits att jag åkte hem, alla är utspridda.  Chrisse är i Östersund med några kompisar ihelgen för att kolla på nån heavy metal konsert. Mogge är i Haga för att fixa med HD traiken (efter moget övervägande så har han beslutat sig för att sälja den) Så.... kom o köp, kom o köp ;)

Rasmus skulle vara med farmor, hon var lite Rasmussugen och skulle passa på att klippa håret på honom, vilket är välbehövligt, hans hår växer som ogräs!

Då kunde jag lika gärna sitta här, som att vara hemma ensam o spara 500 spänn på bussresan.

Detta betydde att jag helt plödsligt fick en massa fritid i Umeå och vad gör man då......jo, spanar in trevliga affärer :)

Hittade en tröja åt Chrisse på JC, en masss strumpor åt lilleman (10 par) så det ska väl räcka ett tag, lite dusch o lukta gottgrejer åt mig och av en händelse gick jag förbi Rasmus nya favorit....

Alfons Åberg, jag var bara tvungen...


  Rasmus kommer att bli jätteglad när jag kommer hem med denna :D

vi läser ju en hel del Alfons Åberg böcker tillsammans.

När jag ändå är kvar här i helgen ska vi börja planera lite inför D uppsatsen som står på tur efter all praktik, suck, stön, blä, säger jag :(

Inget jag ser framemot precis. Jag fattar inte att jag ska gå igenom detta igen och frivilligt dessutom, aldrig mer sa jag efter C uppsatsen, men nu är jag där igen. Jag kommer inte undan :(

Nä gott folk, nu kurrar det i annsos mage, ska plocka fram den avancerade lördagsmiddan, grillad kyckling och potatissallad, ha de gott o fortsatt trevlig helg, kram från Annso :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards