Alla inlägg den 12 september 2011

Av Pierre - 12 september 2011 00:51

  Lyckan var gjord, när lilleman kommer hem från dagis och pappa har en stor traktor på gården :D   lDukat och klart inför kräftskiva, väntar här på gäster ;)   Chrisse var kvällens musikansvarig och det fixade han galant ;)   Några timmar senare....   Vi fick bekanta oss med låten "sex drugs o rockenroll" av självaste Herr Nordin ;)   Skärpning Olofsson!


Ja..då var man tillbaka igen efter en snabbvisit hemma. Helgen har mest kretsat kring kräftskivan men ack så trevligt det var. Det är ett glatt partygäng som vi haft många roliga fester och resor med,

 tyvärr träffs vi allt för sällan numer, men de gånger det blir, har vi dessto roligare :)

Den årliga kräftskivan kunde vi ju ha ute på vår nybyggda altan iår, så det var trevligt att vi slapp trängas i vårt lilla kök ;)


Vakade av på torsdan och sov några timmar sedan hoppade jag på bussen hem vid 16.00 tiden, då skulle jag vara hemma vid 19.30 var min plan men...inget blir som man tänkt sig... Jag satt på fel buss jä...vel. till saken hör att det går 3 bussar från umeå mot Övik ungefär samtidigt och i brådrasket hoppade jag på den som åkte kringelkrokar runt Hörnefors och Nordmaling vilket gjorde att jag missade min anslutningsbuss i övik, grrr....

Kl. 18.30 en torsdagskväll går det inte så många bussar mot Sollefteå i Övik, det var bara att sitta och vänta till 21.30 på en buss mot Sundsvall och hoppa av på E4 an i Lunde för att där vänta i kolmörkret på bussen mot K-fors och för att där sen vänta på bussen mot Sollefteå, detta gjorde att jag var hemma 24.00, det tog alltså 8 timmar för mig att komma hem!!! något less....


Fredag, var det storköp inför kräftskivan och mat till kommande vecka, listan var lååång! när jag stökat bort alla ärenden åkte vi förbi morsan som på beställning hade bakat, vi fikade och surrade och syrran kom förbi och busade med rasmus:)


lördag = Städning! det gick som tjohejsan då mogge hjälpte till och vi fixade inför kräftparty. Kvällen var rolig med goa vänner, kräftor, snaps, allsång och tokerier :D


Söndag, segare än allt segast! men vem har tid med det, när man har tusen "måsten" på "att göra listan".

vi var upp till stugan en sväng, tvättade och städade bilen inför besiktningen, fick fikabesök av Peter o Carina och fix med husvagnen eftersom även den skall besiktas, tvätt och packning inför kommande vecka. Jag tog en paus från alla måsten och var faktiskt ute med Rasmus på em. får han bestämma så skulle han vara ute från morgon till kväll, vi gick till grannen och tittade på traktorn, vi var och hejade på kossa Mu på andra sidan vägen, gungade och lekte med bilar.

På kvällen satt jag på bussen igen på väg till umeå, denna gång endast 3½ timme :)

Imorgon ska jag börja praktisera på Thiva, alltså hjärt och thoraxiva, det ska bli spännande, 4 veckor blir det denna gång och förhoppningsvis har det fastnat något i skallen från vårens utbilning som jag kan ha nytta av ;)

Håller även tummarna att besiktningen går bra för mogge imorgon av både bil och husvagn, känns inte som att det är läge för reparationer just nu!!

Vi får se...vi får se...

Ops, vad klockan rusade iväg, tur att jag börjar med ett kvällspass imorgon

Nä...bäst att man släcker ner datorn och kryper ner i sängen,

Ha de gott alla vänner, kram från annso






Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards