Direktlänk till inlägg 6 september 2011

skolstart

Av Pierre - 6 september 2011 17:46

Ett livstecken från Annso...

Det har varit ganska fullt upp, så jag har inte hunnit sitta vid datorn så mycket.

Just nu sitter jag iallafall i min urtrista och gråa lanstingslägenhet brevid NUS, har precis sovit, ätit och pratat med dom där hemma.


Veckan som har passerat har mest bestått i jobb, vakade av på fredagsmorgon och som vanligt hos fam., Pierre/Sehlstedt så brukar fredagar vara "tusen ärenden på stan dag" inget undantag denna fredag heller.

Vi hade tänkt oss en lugn hemma kväll med fredagsmys framför tv n men först skulle vi bara skjutsa Chrisse på Innebandy och svänga förbi grannens sommarstuga och säga Hej. Vilket resulterade i att vi kom hem 01.00 på natten ;)


Det vart en sagolikkväll, de har ett sommarställe mitt uti skogen vid en sjö, de hade skaffat sig en "flottbrygga" kan man säga, där vi satt och myste hela kvällen och åkte ut på sjön i solnedgången. Rasmus tyckte det var spännande, båt, sa han hela tiden ;)

Vi fikade, surrade och åkte på sjön tills det blev kolsvart ute, sen fortsatte vi i stugan vid brasan, det var fredagsmys upphöjt till 10 kan man säga ;)


Lördag, pyzzlade vi på hemma. Städade ute på altanen, sydde gardiner, putsade fönstren och gjorde lite höstfint, mogge tillverkade specialgardinstänger åt mig som vart bra, eftersom det har varit svårt att hitta några som passade dit ut.


söndag, var oxså en pyzzeldag hemma, kände mig stressad av allt jag inte hunnit med innan skolstart (skulle behövt 2 veckor till) men men....

Jag städade övervåningen, tvättade, rensade och vek tvätt, packade, lagade mat och myste med Rasmus där i mellan, vi ritade och lekte med bilar och sparkade boll ute. På kvällen gick bussen mot Umeå, jag var ganska slut som artist då. Det var pinfullt i bussen, vissa fick stå, inte kul.

När det var bussbyte i Ö-vik fick de ha flera extra insatta bussar för allt folk,

ja så är det väl, när det är skolstart i Ume, läste nånstans att det är 37 000 studenter här.

Väl framme, kvitterade jag ut nycklar till mitt boende. "Lassarettsbacken" snacka om trist betonggetto. Jisses här ska jag bo i 10 veckor, jag kommer att spy, va tråkit!!

Har nu hunnit gjort mitt första arbetspass på BarnIVA, ja...vad säger man....

Jag är väldigt glad att mina barn har födds/är friska, kan känna in i hjärteroten hur dessa föräldrar måste känna. Fantastiskt spännade och lärorikt iallafall och häftigt att få se hur det är att jobba med denna speciella specialite´, man är inte så kaxig när man ska sköta en liten på 700 gram i respirator.


Roligare än så här blev det inte denna gång, har ni vägarna förbi umeå kan ni väl komma och hålla mig sällskap en stund, så jag inte deppar ihop totalt ;)

ha de gott, kram från Annso Pannso :D


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards