Direktlänk till inlägg 13 augusti 2011

skogsmulle

Av Pierre - 13 augusti 2011 22:09

  har idag haft en härlig dag i stugan, måste ta tillvara på de sista semesterdagarna och vart kan jag bättre tillbringa dem än i sommartorpet. Jag har bara myst med Rasmus. mogge hade fullt upp med mats att justera "uppallningen" av stugan så Lilleman och jag gick på skogsäventyr, vi hade hur skoj som helst. Det är fantastiskt hur spännande skogen kan vara för en 1 ½ åring. Vi har verkligen en riktig "trollskog" bara runt knuten.  Rasmus går givetvis ingenstans utan sin boll, här vilade vi en stund på en stock...   Det var inte alltid jag hängde med när han fick upp farten...spännande stigar att springa på....    och goda blåbär.....   En rävlya dök vi på.... jag var inte så sugen att sticka in huvudet där...hade fullt upp att prata bort rasmus därifrån och locka honom med mera blåbär för att gå där ifrån....  

  Lite mammagos vid bryggan....Kvalitetstid gånger hundra....


Ja...det är dagar som dessa som gör att man får ångest, ångest och åter ångest att börja jobba igen, kanske min bästa dag på hela sommaren faktiskt. Har bara varit och gjort nått så enkelt som att gå i skogen med Rasmus och njutit av vädret, naturen och framförallt hur roligt vi hade :D

Ska tänka på denna dag då plugget och jobbet känns tungt i höst/vinter ;)

Annars har denna vecka varit ganska händelselös...det har ju varit lite halvtaskigt väder men vad gör det, när nästan hela sommaren varit toppen, vad kan man begära av svensk sommar....

jag har iallafall passat på att städa, otippat, rensat några garderober som aldrig annars blir av. vi har oxså varit till "svärisarna" och hälsat på, de var lite  Rasmussugen och jag o lena plockade av vinbärsbuskarna, fick med mig  3 hinkar med vinbär hem, så jag passade på att plocka av mina egna buskar i samma veva och haft storkok! kände mig som en riktig husmor ;)

Det blev mycket svartvinbärssaft och sylt, gött att ha.

Mogge åkte upp till stugan redan i fredags med Mats och har slitit med uppallningen både i går och idag, så jag var solo med pojkarna på fredagkvällen. Vi dukade upp med gosaker och hade filmkväll, då chrisse för en gång skull inte skulle iväg nånstans. Han fick bestämma film och vi hade soffläge hela kvällen med Rasmus mellan oss som en gummiboll, tycker det är mysigt i mellanåt med filmkvällar, tyvärr slutade kvällen med magont, förvånad...NOT! när man vräkt i sig ostkrokar, gotta, cola och annat onyttigt, hur dum får man vara....

Gallan slog bakut såklart!

jag och mina gallstenar har iallafall kommit så långt att vi ska till farbror doktorn nästa måndag, så fortsättning följer.....

Imorgon, söndag, ska vi vara hemma och pyzzla. Bilen ska tvättas och städas, gräset klippas m. m.m listan är lång....

 På em ska vi uppvakta gudfar Peter i allafall som fyller år i helgen, alltid trevligt att åka till selsjön och fika och skvallra :)

Det var allt jag hade att bjuda på för denna gång, ha´de gott till nästa gång

Natti natti önskar Annso


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards