Alla inlägg den 27 augusti 2011

Av Pierre - 27 augusti 2011 21:46

Idag har jag inga bilder att bjuda på, så det blir bara en massa svammel från mig.

Ikväll är det bara en soffkväll, jag orkar inget annat efter att ha tillbringat hela dagen på Birsta, mina ben och fötter värker ;)

Jag vet inte vem som varit värst, den stora sonen eller den lilla, på shoppingturen !?

förmodligen den stora....

Det är det värsta han vet, att gå i affärer :( men han var tvungen att följa med denna gång, eftersom orsaken till att vi åkte var att ekipera honom. Han behövde både skor och tröjor.

Skor var inga problem att hitta, men kläder, det var mycket suck och stön.

Det slutade iallafall med 3 par skor (gympadojor, walkingsko och ett par tygdojor) och 2 nya tröjor sen orkade han inge mer. Mutade honom med pizzalunch och gofika på Ikea, då stod han ut med en runda på Ikea oxså ;)

T.o.m jag, som är ganska "shoppingglad" tyckte det var halvjobbigt på Ikea ida, det var varmt och mycket folk.

Hade tänkt att köpa lite smågrejs till altanen, men det blev en del annat som jag ändå är nöjd med ;)

Rasmus har varit snäll hela dan faktiskt, han fick ett lesskov inne på Ikea på em, men då stannade vi på barnavd ett tag så han fick åka ruschkanna och leka av sig en stund och vart nöjd när han fick en boll därifrån. Ja, Kamprad vet hur barna ska tas....

Vi var helt slut när vi åkte hem ;)

Vad har annars hänt i veckan.... mest jobb och vardagsbestyr, skolan är igång igen, skönt ändå med vardagsrutiner igen. Chrisse har nu börjat 3dje och sista året på gymnasiet, jisses åren går....för att inte tala om Sacharias, som ska bli Nyköpingsbo!

Det känns jättekonstigt och sorligt, men roligt och spännande för honom såklart :)

så..vi ska hjälpa honom att flytta nån helg här framöver i höst. Trots sin ringa ålder, så är han en jäkla bra svetsare, det var inga problem att få jobb efter att han gjort svetsprovet på företaget.

Det var bara att packa och bli Nyköpingbo, sa dom. Gissa om det var en glad kille som ringde hem till oss :D

vi är glada för hans skull men det är ganska jobbigt för föräldren när barnen blir så stora och ska flytta hemifrån och så långt bort, seperationsångest, helt klart!

Annars har jag roat mig med både saftkokning, syltkokning och pajtillverkning i veckan, rensade ju äppelträdet, så det blev en hel del, dessutom fick jag flera liter lingon av Lena så nu har jag lingonsylt för flera år framöver tror jag ;)

Ja...roligare än så blev det inte denna vecka.

Imorgon (söndag) är det operation storstädning i Sorte, välbehövligt och min snälla make har lovat att hjälpa till, trevligt tycker jag. Han får lite dispans för att skruva ihop moppen åt chrisse, men annars så har jag paxat honom hela dan som chef över dammsugaren och rensa "äckel" i avloppet ;)

nä, nu har jag en nödig vovve som väntar på kvällspromenaden, ha de gott alla vänner, kram från Annso :D




Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards