Direktlänk till inlägg 22 november 2023

Hörde vi ett hurra igen

Av Pierre - 22 november 2023 03:53

Hallå

Man kan ju undra varför jag sitter här på sena natten.... jobbar gör jag inte, är faktiskt hemma och ledig. Ibland blir det knas. Jag har sovit, la mig ganska tidigt (för att vara mig)  var trött i gårkväll, men sovit oroligt och drömt en massa konstiga drömmar. Sällan jag kommer ihåg drömmar men jag vaknade av det, sen var det omöjligt att somna om. Efter att ha legat och vänt mig typ tusen ggr i 1,5 timme, gav jag upp. Lika bra jag går ner och gör nånting, så får jag ta en längre em. tupplur istället, jag ska ändå gå på och jobba natt idag/ ikväll. 

Har hunnit gjort en mathandlingslista inför veckan, googlat runt och kollat in "black friday" erbjudanden, julklappsjakten har börjat   sen hamnade jag här.....

Jaa... vad ska jag berätta om veckan då..... inte mycket.....har inte varit så flitig med mobilkameran heller. 

Var ledig i början av veckan sen jobbade jag 4 nätter med helgen, så inga större världsnyheter har hänt här. 

Riktigt kallt hade vi hela veckan, som mest - 22 grader. Det är kallt för att vara november. Hörde på radion att det har varit den kallaste november de uppmätt "här" sen de började mäta. När de började, har jag ingen aning om ? 

Det har inneburit att vi har burit ved och eldat och eldat. En stor mysfaktor och govärme blir det ju i novembermörkret. Rasse har blivit en hejjare på att elda   han gillar när vi tänder brasan. Han har inga pyromanfasoner för sig, ha ha ha, han gör upp en lämplig brasa i kaminen själv, gillar govärmen och mysa vid brasan, för att klargöra vad jag menar.

Förutom kylan, så har vi också gott om snö för att vara november. Det är vackert ute, helt klart. 

Nu har jag ju knappt varit ute på "dagtid" eftersom jag jobbat.... så ni får en vinterbild på natten, från sjukhusparkeringen   

 

 

 

Förutom de vanliga vardagsgöromålen, så har jag hunnit medverka på 2 möten, 1 via teams och ett "fysiskt" så att säga, som inte är jobbrelaterat. Inget jag vill skriva om här än så länge, av respekt helt enkelt. Vi får se när tiden är mogen för det.

Date med våra vänner Peter och Carina har vi haft i helgen iaf, trots att jag haft jobbhelg. Alltid trevligt att dricka kaffe och surra, i kombo med mattehjälp för sonen.

Han har myntat ett nytt uttryck, som vi skrattat gott åt .....

- Jag tror jag håller på att få en "Algebrainfarkt"   . 

Som han kämpar, så förstår jag känslan, ha ha ha.

 

Ja... så var det dags för ännu en födelsedag i vårt hem. Hipp Hipp Hurra Mogge för din dag   

Den invigde vi med lite ärenden på stan och möte. Vi hann sticka i mellan med lite gofika på Cafe, inte var dag vi gör det tillsammans. Träffade en kompis där, som vi satt och surrade med....

 

   

Mysigt där och fantastiskt gott kaffe   . 

Sen åkte vi hem och firade födelsedagen lungt och stilla, med paket, tårta och fikafrämmande. En riktigt "fikadag" kan man säga  .

 

 

 

Men.... nu har vi fyllt färdigt, för i år iaf.. bha.... men direkt efter nyår, kommer vår första igen, då är det Sacharias som har bemärkelsedag. Mycket paket och fika blir det såhär års för oss och mitt i allt, julafton. 

Varför sprida ut det på året, när man kan trycka ihop allt   .

Som sagt, är det dags att börja jobba igen. Har bara varit ledig 2 nätter i mellan, så det var inte mycket till ledighet. Kanske inte så konstigt att det blir knas med mina sovtider men jag gör bara 2 nätter denna gång, så det ska väl gå. Ska försöka hälsa på mor en av kvällarna iaf och kanske göra lite adventfint hos henne, vi får se vilket humör frun är på, eller om det får vänta tills nästa vecka  . Mer spännande än så, vart det inte denna gång.

Ha de gott så länge, kram Annso

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards