Direktlänk till inlägg 31 januari 2023

Skidpremiär

Av Pierre - 31 januari 2023 14:29

Halloj

Vaknar upp till en solig em. Ser härligt ut. Var så nära att snöra på mig pjäxor och gå ner till skidspåret, men orken är på 0 tyvärr efter jobbnätter. Behöver 1 dygns laddning först med sömn och återhämtning. Kanske i morgon istället     .

Tidig middag, körning till simmet och läxläsning med sonen står på schemat i em/kväll. Fullbokat med andra ord.

Ja... annars har det varit en ganska vanlig "grå vecka". Var ledig 2 dagar mitt i veckan iaf, har jobbat före och efter kan man säga.

Halva onsdagen sov jag såklart sen vart det tusen ärenden på stan under em. Mathandling och lite andra div. ärenden, sonen skulle klippa sig, vi åt och avslutade med Heros tonårsgymgrupp innan vi rullade hemåt. Somnade ovaggad den kvällen   .

 

Torsdag en välbehövlig "hemmapysseldag" . Kvällen vart en läxkväll. Han hade som uppgift att bygga ett hus med hjälp av ett ritprogram på tekniken. Ja.. tekniklektioner är inte som på "min tid" precis. Det roliga var att sonen hade tänkt till, och ville rita vårt byggprojekt i fjälls. Va kul, vilken kanon ide. 

Vi plockade fram våra ritningar på fjällstugan, så fick han försöka göra så likt som han kunde. Roligt att få se den i 3D perpektiv. Tyvärr kan han inte göra övervåningen men bottenplan har han gjort.

Ett roligt men tidskrävande projekt (för huset skulle inredas också ).

 

 

 

Vi skrattade gott för Rasse skulle säga till teknikläraren, att det är bäst att hon godkänner detta, annars kränker hon pappa, som håller på att bygga det här i fjälls, och då blir det inte roligt för henne, ha ha ha   . 

 

Fredag, hade jag date med Carina, äntligen fick vi till det. Jag fick ju i 50 årspresent av henne att hon skulle bjuda på en fika, en frukost, en lunch, en middag. Rolig present... så vi började med en fika på Cafe Petter.

 

 

En räkmacka och trevligt sällskap är aldrig fel   . Nästa gång blir det finfrukost på hotell Hallstaberget tydligen, man tackar     . Vi får se när det passar framöver. Vi jobbar så olika, därav inte så lätt att få till det. 

 

Resten av dagen "vilade jag mig i form" inför nattskift i princip. Skjutsade iväg sonen till "Klubben" på kvällen innan jag rullade vidare mot hospitalet. Han gillar att hänga där med kompisarna, det är lite som fritidsgård. Jag är glad så länge han vill göra det. Sämre saker kan ju en tonåring göra en fredagskväll men det har han inte upptäckt än, ha ha ha. Jag är glad iaf så länge han kan hålla sig från det, finns så mycket skit idag. Kör han gladerligen till klubben på fredagskvällar  

Har inte så mycket att orda om helgen i övrigt.... jobbat/sovit. 

 

En ny vecka har tagit vid, och jag betade av mina pass fram till tis.morgon Det vart en paus i skrivandet i går.... 

Rasse kom hem med skolbussen sen är det "jalla jalla" med middag och simträning. 

 

Här sitter man titt som tätt.... ganska ofta..... varje vecka   . 

 

Idag är en ny dag. -7 grader och strålande sol, jag har sovit i natt och känner mig pigg igen. Det var ingen återvändo. Jag plockade fram längdskidor och varit ute och åkt, jätte härligt men... det vart inte så mycket som jag hade tänkt... för det hände en sak. Jag stöp efter 1½ varv och bröt av min stav. Fråga inte hur det gick till, för det finns inga backar där. Dunderklumpen Annso lyckas ändå.

 

     


Härligt så länge det varade iaf. Det är vårt hus, där uppe på nipkanten. 

 

Min make var ju såklart inte sen med sin komentar, att jag gjort det med flit, ha ha ha. Nja.... inte direkt, ont i rumpan fick jag och utan stavar blev jag   .

 

Det var väl vad jag hade för denna gång, ska fortsätta dagen med div. hushållsnära tjänster, tror jag roar mig med det resten av dagen, med min ömma bak.... bha....

 

Ha de gott kram Annso   

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards