Direktlänk till inlägg 23 januari 2023

Januarivecka

Av Pierre - 23 januari 2023 08:00

God morgon.

Brr... det är en kylig morgon -23, känns som mer. T.o.m Rasse knorrade om kylan när han skulle ut till skolbussen i morse, det brukar han inte. Det blir till att inta eldvaktsposten idag. Vi skämtade med varandra innan han gick, att jag skulle elda så det är varmt och gott när han kommer hem, en filt och en kudde i soffan och fika på bordet. Han ska få sina 3 önskningar i uppfyllelse i em, tänkte jag. Kanske jag ska bakar någonting, då blir han nog överraskad och glad, att jag tog honom på orden 

 

I övrigt i veckan, har det väl inte varit några större händelser, har inte heller varit så flitig med kameran. Jag jobbade natt fram till fredagsmorgon. Dom dagarna bara rullade på med "det vanliga". Ena kvällen skjutsade jag iväg sonen på simmet och andra kvällen skjutsade jag honom på gymträningen, en kväll var jag och syrran hos mor och hälsade på, en kväll var vi bara hemma och hade "läxkväll". Genomgång av matten, inför matteprov dagen därpå och lite gitarrspelning där i mellan. 

 

Sen blev det äntligen fredag... och vi var ledig båda 2 i helgen, samtidigt, kors i taket. Jag låg och sov en stund på fm såklart och min kära make smet iväg till Haga under tiden, för att byta bromsar på sin bil. Farfar Janne har smörjbrygga och stort garage att hålla till i, så det är perfekt. Dessutom kunde han hälsa på "päronen" i samma veva i lugn och ro. 

Jag klev upp mitt i dan, hämtade sonen som slutar vid 12 på fredagar. Vi åt lunch och han fick hänga på att handla mat samtidigt. 

Em/kvällen var lugn och skön. Tacos och soffhäng.

Lördag. en solig och frisk dag kan man säga   . Vi var i valet och kvalet om det var för kallt för backen. -12-15 grader, gränsfall. Vi packade matsäck och åkte upp till slalombacken iaf, inte värre än att vi kan åka hem om vi fryser för mycket. 

Det blev bra, ingen fara för Rasse som rör på sig hela tiden i backen. Det var väl snarare Mogge och jag som blev frusna. Jag hade klätt mig bra, så egentligen frös jag mest om händerna.

Bättre handskar till nästa gång   . 

 

       

 

Längtar till de riktiga goa vår/vinterdagarna kommer. Det är ju fortfarande bara Januari (kall månaderna) så... det är väl bara att vänta. 

Rasse fick åka lite skidor iaf och vi grillade hamburgare. Smakar fantastiskt när man är ute i kylan   .

Det var gött att komma hem och göra en brasa sen, dricka kaffe och bli varm i kroppen. Sen tog vi fram kortleken, ha ha ha. Min vinst i julklappspelet   . 

 

 

 

Tänkte att vi måste ju lära oss lite nya kortspel nu, när vi har denna, Än så länge har vi bara provat några enkla ex. Svarte Petter. Vi får väl lära oss några fler från boken, allt eftersom. Det var kul iaf, inte ofta man spelar kort numer. Tror Rasse tyckte det var skoj också. Jaa... kortleken åker nog fram lite oftare här hemma i forstsättningen , när tillfällen ges   .  

 

 Söndag vart ännu kallare, tråkigt nog, det är bara att gilla läget. Inte känns det bättre när fina "minnesbilder" ploppar upp på telefon.... Suck. Ja... så här härligt hade vi det för 6 år sen, denna tid:

 

         

30 grader i Januari, inte så dumt   .  Tycker om bilderna när Rasse åker Tuk Tuk, han njöt, ha ha ha.

 

Nä jag ska sluta drömma om Thailand. Va är det, när man kan bära in ved, elda, ta hand om tvätten ... steka fiskpinnar (tycker inte ens om fiskpinnar, men jag gör det ändå ibland, för att sonen gillar det).... ladda för nattskift igen, Fy tusan, nu vart det deppigt, ha ha ha 

 

Har inget mer att skriva om för denna gång, så jag avslutar här. Ha de gott kram Annso

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards