Direktlänk till inlägg 7 december 2022

Jul gotta

Av Pierre - 7 december 2022 15:25

Halloj.

Hamnade på "eldvaktsposten" för en stund, inte mig emot. Det är varmt, gott och sprakar mysigt. Min kära make har åkt för att möta upp sonen i stan. Han ska träna med tonårsgruppen på Heros, samtidigt passar Mogge på att gymma. De håller till bara vägg i vägg med varann, så det är perfekt   . Ja... man kan väl säga att äpplet faller inte långt ifrån trädet. 

Själv så passar eldvakten mig perfekt just nu. Har vakat av idag, är seg i kolan och dras fortfarande med hosta sen förkyldningen, det är tredje veckan, börjar bli ganska less även om det blivit mycket bättre. Jag har fått en peepventil fr jobbet. Ett gammalt beprövat och enkelt Iva trick, att träna lungorna på. Har förmodligen en och annan lungblåsa som är "igenkleggad". Ska vara duktig och träna på med den några dagar. Det blir min motion istället för gym, ha ha ha. Andas med motstånd är gym för lungorna   . 

 

Veckan som varit, har annars inte varit så händelserik förutom i helgen då. Jag jobbade fram till torsdag. Dom dagarna rullade på med, jobb, hem och sova, middag, läxläsning med sonen, körning på simmet eller Heros och iväg på jobb igen.... typ så. 

Sen blev det då äntligen helg...

 

Rasse var på "Klubben" på fredagskvällen, jag var och hämtade syrran under tiden. Vi hade bestämt att hon skulle sova över hos oss. 

Vi ägnade typ hela lördagen åt julgodistillverkning och poppade julmusik på högsta volym. Det var mysigt   . 

Gjorde knäck med polkagriskross och knäck med flingsalt. Pepparkaksbollar och flera omgångar med fudge. Alla är tokig i fudge i vår familj. Nästan så att vi slåss om bitarna, ha ha ha

 

   

 

Sen var det dax att göra sig i ordning för att åka på julshow i Ö-vik, mycket trevligt och något som vi sett framemot länge   .  Ni kanske minns att jag och si var på Magnus Carlssons jubileumsshow i våras. Hon fick det i julklapp av mig förra året och jag var sällskapsdam åt henne. Vi var smått lyriska efteråt (t.o.m jag som inte är nått direkt fan av honom) Vi måste göra om detta och surrade redan då, om att vi kanske skulle kolla om vi kan gå på "nån julkonsert" tillsammans. Syrran gillar det och jag ställer gärna upp som sällskapsdam för konserter   . 

Valet blev lätt, då det dök upp att Måns Zelmerlöw och Carola skulle ha en julshow tillsammans. Iaf när vi skulle boka biljetter så vart vi fler som ville följa med.. 6 st. Mogge, Rasse, våra kompisar Carina och Peter.... så blev det tillslut, bara roligt tycker jag.

Det var riktigt bra iaf, båda sjunger fantastiskt, Ståpälsvarning många gånger under kvällen. Taket lyfte på Hägglunds arena, mer än när modo spelar match   .

 

       

 

Ja... snacket är redan igång såklart om "nästa konsert " ha ha ha, men det är ett bra tag kvar. Vi får väl se om det bara blir syrran och jag, eller fler. Det är kul iaf, att gå på konsert/show eller teater ibland, Det får jag väl tacka syrran för egentligen, annars skulle jag förmodligen inte komma iväg  . 

 

Söndag blev en "hemmadag". Rasse var på julavslutning på Smyrna under dagen. De hade julfest för alla, både för de mindre barnen som går på träffen och ungdomarna som går på klubben. Det brukar vara mysigt och omtyckt både av föräldrar och barn.

Vi hade lite fikafrämmande på kvällen av några kompisar som ville fira Mogge i efterskott ( vi eller rättare sagt jag hade ju sjukstuga, när han fyllde år) det är ju alltid trevligt med kaffe och surr en stund. Tiden flög i väg och vips, så var det kväll och dags att lägga sig   .

 

Måndag, ännu en hemmapysseldag. Ja.. jag skulle iväg och jobba på kvällen och var ledig på dagen, så att säga. 

Jag var och hämtade ut lite paket (julklappar) med posten, sen satte jag igång en lussebullsdeg.

 

 

 

Det vart lite mycket.....

 

Men jag gjorde saffranslängder med vit choklad också, utöver lussebullar när jag liks höll på. Sen tog jag en välförtjänt vila och toksomnade i soffan. Laddad inför nattskift   . Det var väl vad jag hann den dagen i princip. Sonen vart ju glad iaf när han kom hem ifrån skolan och fick nybakta lussebullar till fika. Min gubbe var också där och snodde lussebullar när han kom hem. Jag var noga att frysa in resten innan jag åkte och jobbade....risk finns att vi är utan lussebullar till jul annars   .

 

Sen har jag jobbat 2 nätter. Rasse hade simträning igår och Heros idag. Träningsdagarna blir ganska tait med tiden när jag jobbar, men på nått vis brukar vi få till pusslet ändå. Passade på att handla mat medans han var på simmet, bra att få det gjort i samma veva iaf. 

Jag går och muttrar som alla andra att mat blivit så dyrt.... tycker synd om människor som redan har det tufft sen tidigare. Äta måste vi ju alla göra, man får tänka till nu med matinköpen. Tänker på det varje gång jag står i kassan och ska betala.... f...n va dyrt det vart. Har ju bara köpt "det gamla vanliga".... just det....vad kostar en liter mjölk nu egentligen ? 

 

Det var väl vad jag hade för denna gång....är ledig 2 dagar nu, sen väntar jobbarhelg. Ha de gott så länge, kram Annso   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards