Direktlänk till inlägg 8 november 2022

Gråvember

Av Pierre - 8 november 2022 15:01

Hallå.

Vaknar till en riktig "gråvember" dag. De varnade för snö i kväll, så vi får väl se om det förvandlas från grått till vitt, blir ju lite ljusare iaf. 

Ja... vad har hänt här... inga större världsnyheter. När jag avslutade sist skulle jag vara ledig några sista dagar på novemberlovet med sonen och inte att förglömma, min make, ha ha ha. Vi hade en ledig helg tillsammans "hemma". När hände det sist ? 

Vi hade några kompisar hemma på middag. För att försöka göra en lång historia kort. Har vi lovat i en evighet att vi ska bjuda dem på "älgmiddag". Det hade nästan blivit en grej som vi skämtade om, varje gång vi ses. Ni vet "plötsligt händer det". Tänkte att nu jäklar ska vi chocka dom och göra det. Deras grabbar ville ju ändå komma hit och gratta Rasmus i förskott och alla parter var ledig samtidigt för en gång skull. Rasse fick bjuda dem på förtidig födelsedagsmiddag kan man säga   . Det vart en trevlig em/kväll. Hade gjort marinerad älg, potatisgratäng, kantarellsås, sallad, marängsviss till efterätt. Tror alla blev tokmätt och nöjda iaf. 

 

 

 

Rasse med sin simkompis Albin, skål och grattis.

 

Lördag var Rasse en sista gång med sin kompis Valter, innan de skulle åkte tillbaka till Uppsala. De har hunnit umgåtts av och till under veckan, Det är kul att de fortfarande är så goa vänner, fastän de flyttade för så många år sen. De umgås ju på sätt och vis ändå, som spelpartners via headset, tvspel och nätet. 

Mogge och jag hade fikabesök med några grannar, som inte kunde komma på min födelsedagsfest, så jag blev också uppvaktad denna helg, men i efterskott   . Det var trevligt iaf att träffas, fika och surra. Tackar ödmjukast för fin present   . 

 

Söndag, blev en baddag. Frågade faktiskt Rasse vad han ville göra sista dagen på lovet. Det stod väl mellan bio eller bad. Det blev bad med simkompisen Albin. 

 

   

 

Ingen simträning bara "busbad". De hade dueller och tävlingar genom den uppblåsbara hinderbanan i bassängen. jag frågade om de inte skulle ställa upp. 

- Nähäru. Skulle de ha riktiga simtävlingar skulle dom få se på f.....n, vi skulle vinna lätt här inne.

- Ja, det tror jag säkert, kaxpellrar.

Jag och Mogge motionssimmade faktiskt, medans grabbarna roade sig själva. riktigt stolt över mig själv och väldigt skönt   . 

 

Vi har inte bara haft trevliga sammankomster och badat på ledigheten, vi har samlat lite vuxenpoäng också. Städat och tvättat bilarna, vilket var välbehövligt men ganska otacksam årstid just nu. Man behöver ju bara rulla ut bilen från gården så är den skitig igen.

 

 

 

Och vi tog oss faktiskt i kragen och krattade löv efter pilträden som vi gallrade ur för ett tag sen. Förhoppningsvis blir det väl inte lika mycket löv nästa år. Bha.... när vi hjälptes åt gick det ändå bra.

 

 

I elfte timmen innan snön kommer   .

 

Man ska ju inte kratta bort alla löv läste ja. De behövs för ekosystemet, som gödning för gräsmatta. I vårt fall är gräsmattan övergödd, ha ha ha skämtosides, Nu är det gjort, det känns bra, Nu kan vintern komma om den vill.

Det blev en skön dag ute iaf, trots gråväder.

 

Det har hunnit övergått till en ny vecka. Vi har börjat jobba igen och sonen är tillbaka i skolan....slut på att slappa och mysa i soffan   .

 

 

Vi har lite ditt och datt på schemat denna vecka, men det ska vi väl ro i land tänker ja, innan veckan slut    . 

 

Ja... så här fint var det i morse, när jag skulle hem från jobbet. Det var mindre nice med gympadojor på i snöslasket, fick leta fram vinterskor i em. 

 

 

 

Ha de gott tills nästa gång, kram Annso   

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards