Direktlänk till inlägg 19 september 2022

Snickarhelg

Av Pierre - 19 september 2022 10:52

Hej igen

Ännu en vecka har flygit iväg och jag hänger inte med i vanlig ordning   . 

Jaa... har egentligen inte mycket att komma med denna gång. Jag har jobbat/ sovit.... 6 nätter. Har medvetet tryckt ihop många arbetspass denna period, för jag tänker vara lite ledig i oktober istället. 

Jag klev faktiskt upp lite tidigare en dag, för jag skulle iväg på hälsokontroll för nattpersonal. Jag var inne på min 5 natt då, och var väl sådär lagomt pigg... not. 

Hur det gick ?... Nja.... som man kanske kan förvänta sig. Hälsan och prover är inte på topp precis. Har blivit remiterad vidare, vilket jag förstod, när jag fick hem mina provsvar i brevlådan innan besöket. Inte bra att gå på hälsokontroll   . Får väl se hur fortsättningen blir...bha....

 

I övrigt flöt dagarna på med skjutsning till Rasses träningar och de vanliga vardagssysslorna. På fredagen vakade jag äntligen av, sov några timmar på fm, packade och väntade in sonen som kom med skolbussen sen rullade vi upp till fjälls. Så skönt, att få tanka ny energi där över helgen. Väderprognosen var inge vidare (regn och rusk) men vi åkte iaf. Någon bräda kan vi kanske få upp ändå, tänkte vi. Som nästan alltid, är fjällvädret lurigt, till våran fördel denna gång. Det har varit perfekt snickarväder, inte för kallt, inte för varmt, vindstilla, inge mygg eller broms. Alldeles underbart fjällvandringsväder och så vackert med alla höstfärger men.... det var inte därför vi var där tyvärr. Vi har brädfodrat.

 

       

 

Vi har måttat, kapat, klättrat på stege, spikat. Det var roligt att hjälpa Mogge lite. Jag är inte höjdrädd , möjligtvis rädd att ramla från stegen, men det har gått bra. 3 väggar är klara, så vi får vara nöjd med helgens arbete. 

Näst på tur är att få in 3 stora fönster från golv till tak och en altandörr på vägg nr 4, innan vi brädfodrar klart där. Nu kommer vi inte att kunna åka upp på 3 helger p.g.a jobb, födelsedagar och annat, men vi hoppas med fingrar och tår att vi kan snickra i mitten av oktober, om vädergudarna är med oss   . 

 

 

 

Framtidens kök och allrum, overkligt.

Rasse har fått hjälpa till och sågat ved av all spillvirke som blir. Ingen brist på ved i vinter iaf   . 

Vi har grillat gott på kvällen, kollat på en serie och somnat som stockar alla tre, ha ha ha. Fjälluften suger.

 

 

 

Fredagsmys i stugan .

 

Söndag em rullade vi hem igen. Kvällen blev mest förberedelse inför skoldag. Träna spanskaglosor, duscha, packa upp och packa gympakläder m.m m.m

Måndag, mest hemmapyssel, tvättat, strykit, lagat några byxor åt sonen. Inte ofta jag tar fram symaskinen, vi är inte bästa kompisar precis, men laga hål i några byxor klarar jag av iaf (med nöd och näppe) ha ha ha

 

 

 

På em var jag till Valla för välkomstsamtal. typ som utvecklingssamtal men "lära känna samtal" med mentorn. Något som jag antar de gör med alla 7:or. Det gick väl bra tycker ja, kommer inte ihåg att vi hade det med våra stora pojkar ? något nytt eller så har demensen slagit till på mig   . 

 

 Idag (tisdag) har vi båda varit ledig samtidigt, ja jag ska kliva på nattpass i natt men vi har varit ledig tillsammans under dagen. Vi har passat på att bära in utemöbler, tömt de sista blomkrukorna m.m En bra dag då vi grejat på ute mest och laddat för simmet med sonen och nattskift för mig..... ja ungefär så blev det denna gång.

 

Har en sista bild kvar, på Sigge i morse. det var 0 gradigt och frost ute, han var inte sugen att gå ut men Maja (vår jägare) stack ut såklart. Nä Sigge vände i dörren och chillar i klätterställningen i stället, väntar in varmare väder och sol mitt över dagen  .

 

   

 

Ha de gott tills nästa gång, kram Annso

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards