Direktlänk till inlägg 4 september 2022

Tid och ork

Av Pierre - 4 september 2022 17:45

Hallå

Det var ett tag sen jag skrev men... det blir så ibland. Har varit inne i "nattbubblan" ett tag, så jag har varken haft ork eller tid helt enkelt. 

Om jag ska ta vid där jag slutade sist (typ strax före helg, förra helgen) Min kära make rullade upp till fjälls med äldsta sonen Sacharias, jag var ledig och Rasse var på skolan såklart, då det var fredag. Det var fantastiskt sensommar väder vill jag minnas, eftersom jag hade dessa bilder.... egen tid !

 

   

Det är bara att lapa i sig det sista av sommaren   . 

 

Ja, eftersom sonen numer går i skola i stan hade ju han fått nys om att det var tivoli på stan. Bha..... var inte sugen på det, men det var Rasse. Några kompisar skulle dit och det skulle ätas pizza.

- Okej, Vi åker väl då. Ofrivilligt hamnade jag alltså på tivoli. Det var väl iof en rolig avslutning på första riktiga skolveckan för dem.

 

   

 

Helgen i övrigt, pysslade jag på hemma med ditt och datt. Hade ju bestämt mig för att göra svartvinbärssaft av vinbärsplockningen tidigare den veckan. Fick faktiskt hjälp av Rasse, han gillar att greja på med saftmajan, ha ha ha   . 

 

 

 

Gott att ha. 

 

Städade övervåningen och Rasse fick hjälpa till med sitt rum. Ja, det var väl inte lika kul att hjälpa till med det men... med lite tandagnissel, vart rummet städat. Han har verkligen blivit en tonåring, på gott och ont   .

 

På söndagen kom Mogge hem och vi sa hej och hejdå i dörren i princip, för jag gick på mina nattskift. 

Efter det har jag jobbat fram till fredag. Har i princip bara jobbat och sovit, stuckit i mellan med ett besök hos mor en kväll tillsammans med syrran, tränat spanskaglosor med Rasse, varit på inskrivning och info inför sonens simning i höst. Ja det är väl det som varit på agendan i veckan. 

Vakade som sagt av i fredags. Tänkte att jag skulle anamma en kollegas "vakaavrutin", Att städa på "vaka av dagen". Jag tog ju bara övervåningen innan jag klev på mina nattpass så, det blev perfekt att ta nedervåningen denna dag. Fungerar bra måste jag säga, lagom aktivitet när man är seg i kolan. Fortsatte med städningen halva lördagen också, för det blev ett långt uppehåll kvällen innan  . Höll på att plocka undan efter middagen, då ringde Carina och var kaffe och "surrsugen". Det var ett tag sen vi träffades, så självklart laddade jag kaffepannan   . Tiden bara flög iväg, vips så var klockan nästan 21.00 ha ha ha. Rasse ville ha lite fredagsmys framför tvn då så, därav uppehåll och fortsättning på lördagen.

När jag äntligen var klar, förtjänade jag verkligen en vinkväll med några kollegor från jobbet     . Mogge hade jobbarhelg denna helg och jag "bara städade" och skulle på vinkväll, så jag lovade Rasse att vi skulle åka till cykelbanorna på söndagen, ta med oss fika och ha lite skoj. Kändes bättre för mitt samvete när jag åkte iväg och det ville han göra. 

Hade en så mysig kväll iaf. Mycket skratt och surr, högt och lågt, åt och drack gott. Vi var hos en arbetskollega i hennes sommarstuga. Har varit där på sommarfest tidigare och jag var lika grön av avund då som nu, ha ha ha. Vill också ha ett sånt sommarställe. Jag skämtade om att jag skulle ringa till mogge och stoppa våra byggplaner i fjälls, nu är det sommarstuga igen som gäller   . Stackarn skulle få ett slaganfall. Närå... det blir nog också bra tillslut, men det blir ju inte denna "sommaridyll".

 

     

 

Vi sov över.... för ingen av oss var ju körbar, om man säger så. 

Det är roligt att komma iväg och göra nått skoj ibland, det behöver inte vara så märkvärdigt för att det ska bli bra. 

Ja, jag kom hem på söndagen och hade laddat för cykelutflykt med sonen men han hade ont i halsen.... så typiskt. Han såg inte kry ut heller, inte läge för cykeläventyr. Det var rätt så fint väder, så jag sa att vi kan bara göra fika och åka nånstans och mysa, så du får frisk luft en stund. Det ville han.

"Någonstans" blev hundforsklippan. Några km från där vi bor. En sämre plats kan man ju sitta på och ta en fika. Utsikten tar andan av en. 

 

           

 

Jag passade på att plocka en kasse med vit mossa där, som jag kan ha och dekorera med till jul. Perfekt. En hel del älgjägare såg vi. Dom kanske inte var lika glad att se oss, ha ha ha. Jag surrade på med Rasse när vi gick stigen genom skogen till bilen. Tänkte att vi måste höras, vore ju olyckligt med ett skott i huvudet. Sorry, de såg nog inga älgar så länge vi var där. 

Ja... inte helt oväntat, hade Rasse feber innan kvällen kom. Han är hemma från skolan nu såklart och det blir lite ändrade planer i veckan, men det är som det är, inget att göra åt. Får hoppas att jag och Mogge håller oss frisk iaf.

 

Idag, måndag är vi båda ledig, kors i taket. Önskar att jag kunde säga att vi gjort "roliga saker tillsammans" denna dag..... vi har varit på sopstation och kastat skräp, ha ha ha. 

Det är väl på ett ungefär vad som hänt här sen sist. Nä  nu ska jag ta hand om min sjukling ett tag, ha de gott tills nästa gång, kram från Annso

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards