Direktlänk till inlägg 20 juli 2022

Sista rycket

Av Pierre - 20 juli 2022 19:17

Hallå

Det får bli en 2 veckors uppdatering denna gång. Inte för att jag haft så mycket viktigt för mig men...ibland finns inte ork eller lust helt enkelt.

Sist jag skrev, så hade mina besök just lämnat oss,tomt och tyst i huset. Det blev helg och Mogge åkte upp till fjälls för att snickra tak med brorsan. Jag och Rasse blev ensam hemma. Kan säga att "luften gick ur mig" fick inte mycket vettigt gjort. Vi började med soffhäng iaf. Det stormade och regnade ute så det passade utmärkt med filmkväll och enligt önskemål från sonen.... bakad potatis, ha ha ha. 

Han hade frågat mig tidigare, vad bakad potatis är. Det har han aldrig ätit. 

- Ja men då ska vi göra det i helgen, så du får prova   . Sagt och gjort, bakad potatis blev det framför tv n.

 

 

 

Längesen jag åt det själv. Tror han tyckte det var gott . 

 

Lördag fick jag inte mycket gjort heller. Vi var iaf till en kompis som fyllt 50 år tidigare och uppvaktade henne i efterskott. Det var längesen vi träffades, så det var trevligt att surra en stund om allt som hänt, från båda håll. Rasse är kompis med hennes son, så de tyckte det var kul att hänga en stund också.

 

Söndag, hade jag lite ny energi igen och tog tag i nått som funnits på min "att göra lista" i sommar. Rensa upp i vedboden. Roligare saker finns ju, men det behövde göras eftersom ett vedlass var på G. Det har hamnat så mycket annat där (som inte ska vara där) virke och gammalt bråte, men nu är det tömt och jag kände mig toknöjd. 

Det firade jag med att åka på loppis ( och fylla på med nytt skräp) ha ha ha, närå... Jag fyndade inget denna gång men jag tycker det är skoj att gå och spana på loppis ändå. 

Min kära make kom hem på kvällen efter sin snickarhelg. Han var ganska slutkörd och somnade som en stock. 

Nja... roligt att se dig också gubben     . Närå, säger inget om det. De verkar ha jobbat på hårt. Har sett bilder vad de gjort, har ingen bild själv men... vet inte om det är så intressant att se ett halvfärdigt stugtak. Nu måste han jobba ett tag, innan han har möjlighet att åka upp och fortsätta. 

 

Måndag, vart en trevlig dag. Gjorde en liten dagsutflykt till våffeltorpet. Ställde bilen på Hallstaberget och vandrade en liten bit ( 1,2 km) till Jan Gullik. Goda våfflor som designats av våra längdskidstjärnor. Jag provade Frida Karlssons våffla, som bestod av brunost och blåbärssylt, mycket god. Rasmus tog Sebastian Samuelssons våffla med nutella och jordgubbar, såg smarrig ut   .

 

         

 

En mysig liten utflykt med skogsvandring, goda våfflor med fin utsikt, och så sponsrar vi ju Sollefteå skidklubb i samma veva   . 

Hade också bestämt mig för att chocka min make med att tvätta bilen denna dag. Var toknöjd med mig själv, både ut och in sidan fick sig en omgång. Det var välbehövligt och inte en dag försent.

 

 

 

Kvällen avslutades med att vi följde med några kompisar på nattloppis i Junsele. Ett trevligt engagemang med många loppisar runt hela byn. Fyndade inget speciellt, med det var bara roligt att åka dit, man vet ju aldrig, rätt vad det är dyker man ju på nått   .

 

Tisdag, stod mathandling på agendan. Hade lovat Rasmus att vi skulle äta hamburgare och spela minigolf i samma veva, för att göra en rolig dag av det. En kompis till sonen hängde på, så det vart bra hur som helst.

Jag fick handla mat, vi käkade hamburgare och tog en match på golfbanorna. 

Det bästa var att "morsan ägde" och grabbarna vart surare och surare för varje bana, det tyckte jag var skitkul ha ha ha.

 

     

Jag fattade inte vad som hände, hade bara ett sånt flyt   i vanliga fall suger jag på minigolf, ha ha ha.  

 

Ja... försöker suga i mig det sista av denna semester. Tog bara ut 3 v, det var ett medvetet val eftersom jag delvis varit sjukskriven och jag ville spara ledighet till hösten. Vad händer då ? Nja.... Annso fyller "tant" och nu vart det ju inte så att jag behöver tillbringa hösten med strålbehandling. Helt plötsligt kan jag ju fira min bemärkelsedag på ett trevligare sätt, än på strålningscentrum i S-vall menar jag. 

Bara det, är ju värt att fira med en fika ute i det fria   ....

 

 

 

Min sista semesterdag önskade jag, att jag  kunde skriva att vi ägnade tiden åt något "sommarroligt". Det var en solig och härlig dag iaf   . Rasmus hängde med några kompisar och badade. Jahapp.... Mogge och jag hämtade ved istället. Något som vi iof är väldigt glada över, den dagen när vinterkylan kommer. 

 

 

Sonens sommarjobb, det är bara att börja stapla in i vedboden   . Vi har kommit överrens om "lönen".

Rasses kommentar: Jag känner redan hur TV spelsvärlden ropar på mig    Han ska handla.....

 

En mysig em med bad, har vi hunnit med innan jobb. Hackade ihop en pastasallad med kyckling, lättsamt att ta med och gott.

 

 

      

 

Blev dagens middag ute i det fria.

 

Avslutar med bild på "knoll och tott" som ligger ute på span  .

 

     

 

Och Sigge som jag hittade sovandes mitt på altanbordet.... ja ingen vidare uppfostran här, ha ha ha

Ha de gott tills nästa gång, kram fr Annso

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards