Direktlänk till inlägg 6 juni 2022

Nytta och nöje

Av Pierre - 6 juni 2022 19:45

Hallå

Veckorna rusar i väg och jag bakefter (som vanligt). Veckans som var, var ytterligare en blandad vecka med lite utav varje, inga större händelser.

Jag jobbade några nätter och var ledig över helgen i stort sett. Jag har fortsatt med lite pysseljobb utomhus dess i mellan. Skurat stora altanen på baksidan och utemöbler till det. Gjort i ordning min "barnsliga kruka" som jag brukar ha på bron på framsidan. I år råkade det bli ett sommarbröllop   .

 

 

 

Gjort i ordning loppisgrejer också. Det var dax för inlämning (brukar lämna in varje år till sommarloppisen på hembygdsgården) Nu var det mesta redan i ordninggjort, prismärkt och i lådor faktiskt. Största delen var i från mamma. Lådorna har stått i min bod sen hennes flytt, har inte kunnat lämna in det tidigare p.g.a covid men nu är de igång igen som tidigare. 

Skönt att få iväg dem och vilken stor plats jag fick helt plötsligt ute i boden  

Medans jag höll på med det och körde lådor till hembygdsgården, tog Mogge hand om skjutsning till Hero fitness tonårsträning med Rasmus, ja... han passade på att träna själv under tiden. Han håller till bara vägg i vägg med Heros så det är ju perfekt. 

I övrigt har det varit simträning också, så.... dagarna har rullat på med vanliga och ovanliga vardagsgöromål kan man säga.

 

När jag vakade av, vart det en kväll med tvättstugetjänst, körde några maskiner, hängde tvätt, rensade och vek tvätt... bha... 

Denna lilla hög låg och ropade på mig....kom..

 

 

Blundat för den länge, inget viker sig själv och hoppar in i lådor och garderober tydligen, dåligt faktiskt   .

 

Ja...så blev det helg...

Bilen och släpvagnen packades. Första lasset kördes upp till fjälls med fönster och ved. Det blev ingen "racer resa" precis, då fönstren måste transporteras stående på pall, men allting gick bra, inga spruckna rutor, vi hade inte bråttom upp heller   .

Det var en bra helg, vädret var varierande, både sol och tokregn som växlade snabb ( som det ofta gör i fjällen) men det var inget som störde våra ändamål med resan egentligen. 

Svintunga fönster var det iaf...bha...

 

         

 

Det blev lite tid över för att spana in Lapplandsleden. Den blev klar ifjol och knyts ihop med Kungsleden, en nätt liten tripp på 19 mil.. hm... nja... en annan gång kanske   men det finns många andra leder att välja på, korta dagsturer och längre turer, brist på fjällvandring är det inte iaf.

 

       

 

Ja...sen jobbade jag mån - tis natt, lyxigt med bara 2 nätter. Samtidigt har sonen varit ute på "Hajk" med klassen, något de sett framemot hela våren såklart. Vi följde med honom för att hjälpa till med tältet, inte så lätt att sätta upp "4 manna" själv. Gissa om vi hade en taggad kille   . De skulle ha en massa skoj, bada, diverse uteaktiviteter, grilla burgare, lite skola ute i det fria och kanske det mest spännande... att just tälta. Skulle tro att det inte blivit mycket sömn. Lär nog vara en ganska trött kille att  hämtar i em.

 

       

Toktur med vädret fick de också   . 

 

I skrivandets stund har jag alltså precis vakat av. Dagens planer blir att sova några timmar, hämta hem sonen med tält och packning, åka och besöka min mor ikväll. Det känns som lagomt göromål på "vakaavdagen". 

 

Insåg i morse att jag inte kommer att jobba på ett tag, konstig känsla, nu ska jag swicha om från personal till patient. Det är ju alltid en nyttig upplevelse. Imorgon bär det av till hospitalet i S-vall igen.... älskar att tanka bilen....not, ha ha ha, har saftiga bränsleräkningar just nu, kan man säga. 

 

Ja gott folk, det är väl på ett ungefär vad som hänt här sen sist, nu ska jag toksova en stund, natti natti, kram Annso   

 

Ps. som sagt..... någon var toktrött när han kom hem i em, ha ha ha. Hittade honom sovandes i soffan medans jag lagade mat, det tar på med friluftsliv   .

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2022 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards