Direktlänk till inlägg 30 maj 2022

Trädgårdspyssel

Av Pierre - 30 maj 2022 12:49

Hallå.

Man är inte 20 längre.... ha ha. Det känns i knän och rygg, att stå på knä och oljat in bron + en del på baksidan. Reste mig upp och stapplade mig fram.... illa illa   Det är klart att knäna bär ju på några "pannor", alldeles för många.. bha...men fint vart det. Hoppas att vi klarar oss från regn nu iaf, så det hinner torka. Hmm...

 

 

 

Dagens projekt.

 

Ja... det har varit en blandad vecka. Både jobb och ledighet. Vakade av kristi himmel (torsdag) Kidsen var ledig från skolan + fredagen, som var en "klämmdag". Jag sov en stund på fm sen åkte vi till Haga på em, för att gratulera svärmor/ farmor som firade bemärkelsedag   . Vi slog ihop med morsdag också, så det blev både och, på en och samma gång.

 

 

Grattis Grattis   . 

 Fredag, stod jag mest lutad över dessa lådor, sen som vanligt med mina odlingar   .

 

 

 

 Rensat ogräs, fyllt på jord, sådd lite diverse. Har faktiskt varit och köpt riktiga bågar med nät för att skydda jordgubbslandet också. Vi får väl se vad det blir för skörd i år, är ju som bekant ingen "trädgårdsnisse" men jag tycker det är mysigt att kunna plocka in t.ex lite egen sallad, jordgubbar iaf.

 

Lördag, hade jag lovat sonen att vi skulle äta lunch på stan och kolla in Power meet. Något min kära make är intresserad av också   . Jag är väl inte genuint intresserad av veteranbilar som mina grabbar, men tycker det är en rolig folkfest. Det var en trevlig dag i parken, mycket roligt folk, fina bilar och musik.

 

     

 

Ides inte åka in på kvällen för att kolla in "crusing", vi kände oss nöjda med besöket under dagen. Det blev tv-mys i soffan i stället. 

 Söndag (morsdag) firades lugnt och stilla med gofika, blommor och diplom minsann   .

 

       

 

Jag fortsatte mitt projekt att rensa ogräs i rabatter under dagen. Inget större jobb egentligen, har det väldigt enkelt med 2 rabatter. I den ena ormbunkar, fyller upp bra och mycket grönt. I den andra har jag rabarber, fyller upp halva rabatten + pioner som blir stora "rosa bollar", passar mig utmärkt   .

 

   

 

På em åkte syrran och jag till mor på boendet för att uppvakta på morsdag. Hon hade faktiskt koll att det var morsdag, så vi var väntade, ha ha ha (peronalen hade nog skvallrat) Det blev en morsdagsblomma och surr en stund. Hon orkade inte med oss så länge men...... är hon nöjd, så är vi nöjd   . 

Avslutade dagen med att hoppa i "bubblet", inte det sämsta, i det stora hela en trivsam dag. 

 

En ny vecka har påbörjats. Idag (mån) går jag på nattskift igen så jag har varit "ledig" över dagen. Har inget speciellt att berätta om denna dag..... har handlat mat och som jag nämde i början, oljat in bron, vilat inför nattjobb. 

Nä.... ska väl strax påbörja middag, köket bjuder på lax idag. Gott och enkelt   . Ska göra en rätt som stora sonen lärde mig förra sommaren med bönpasta, lax, pestoröra och sparris till. Har gjort det flera gånger sen dess. Den är uppskattad här hemma och "nyttig" dessutom, en bonus !


Har inget mer att berätta för denna gång, så jag säger väl hej så länge...... Kram fr Annso

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards