Alla inlägg den 12 juli 2020

Av Pierre - 12 juli 2020 16:34

V.3 går mot sitt slut. Den har innehållit lite utav varje, både i fjälls och hemma. 

Vi började veckan iaf med "gräsklipparskola" för Rasse  

 

   

 

Ja... han skulle få lära sig det redan i början av sommaren men.... det har alltid kommit en massa annat i mellan. Nu blev det dax iaf, bättre sent än aldrig. Ja, det krävs nog lite övning. Kan väl säga att han vill fixa ved, klippa gräs m.m i sommar för att samla pengar. Han önskar sig en speldator. Därav att han är "villig" att jobba. Det tycker jag är bra, att han får lära sig att jobba för pengarna. En hyfsad speldator är ju inte det billigaste precis så.... vi får väl se hur länge han orkar kämpa på. 

Själv fortsatte jag att kämpa på med ogräs, never ending story.... Bha...

 

 

 

Tisdagen blåste vi upp till Borgafjäll (igen) inte för att vandra denna gång, utan för att "jobba". Chrisse hängde med för att hjälpa till. 11,5 ton grus skulle skottas ut   inte gjort på en grisblink precis.

Vi hade fina dagar iaf, mycket jobb men vad gör det, med härligt väder och fantastik miljö. Är väldigt tacksam för all skotthjälp   Chrisse matade på som tusan. Tror både Mogge och Chrisse var bra mör i kroppen efter 133 skottkärror. 

 

                                   

 

Fredag, var jag in till stan, handlade mat och var till mor och hjälpte henne med det sedvanliga. Lovade Rasmus att vi skulle ta en cykeltur sen på em. Vädret har ju varit si sådär under veckan, ömsom kallt och regn och ömsom sol. Vi hade tur för det sprack upp och blev finväder på em. Härligt   .

 

     

På tur ute på byn   .

 

Chrisse åkte till S-vall över helgen, för att hälsa på några barndomskompisar så i helgen blev vi på 3, ha ha ha, det har vi inte varit på hela semestern. 

Ja, vi har mest pysslat på hemma förutom en avstickare på lördag em/kväll. Jag har roat mig med detta...

 

 

 

Målning på G, tycker faktiskt det är ganska kul men min make brukar alltid vilja göra det själv. Vet inte om jag är betrodd   han är väldigt noga och synar mitt jobb, ha ha ha, så är det, när man är gift med en gammal målare. Nu har han fullt upp med annat så... han måste delegera vidare lite jobb till mig, det gillar han inte... men jag kan faktiskt hantera en pensel och han måste medge att det blir godkänt, ha ha ha   .

Mogge själv håller på med dessa....

 

 

 

Det är väggar som börjar ta form, tunga som as och skall fraktas upp till fjälls framöver.

På em tog vi en "paus" för vi skulle på kusinkalas på Haga. Lille Harry hade bemärkelsedag, Grattis Grattis    

(är Mogges lillebrors yngsta son) dessutom kom Mogges syrra upp från Västerås med kusinen Molly så det blev ett riktigt kusinbarnkalas.

 

 

Järngänget   

 

 Rasmus vart "Deep in love" när han kom dit och träffade deras nya hundvalp. Jag med.... hade stor lust att stoppa ner honom i handväskan, ha ha ha. Vill ha vill ha......

 

     

Ja... också kommer vi till kvällens bästa bild... med risk att min make mördar mig    vi höll alla på att dö av skratt. Måste nog göra en liten förklaring först.... Kusintjejerna är alla "hästtjejer" och de hade  "käpphästtävling" på kvällen medans vi satt på altanen. Mogges syrra var speaker åt dem och Rasse ställde upp som säkerhetsvakt, Hugo byggde hinder åt dem   kidsen hade jätteroligt. Helt plötsligt ryckte Mogge åt sig en käpphäst och ställde upp i tävlingen...

 

   

Ett varv räckte, hästen var så vild  .  Vi tjöt av skratt. Jisses jag sa.... det ser fint ut, du måste ringa chefen på måndag och sjukanmäla dig p.g.a att du varit på barnkalas och ställt upp i käpphästtävling !! Mobbad på jobbet for ever !!! Ha ha ha. Snabbt där efter kunde lillebror inte vara sämre .....

 

 

Bröderna knäppgökar som inte var alldeles nykter   Gissa om kidsen tyckte det var skitskoj och för oss som satt på altanen och såg på . Ja en rolig kväll blev det för samtliga iaf   .

 

Söndag, ännu en hemmapysseldag. Mogge har fortsatt snickra på väggarna, jag har städat mest ( vilket var välbehövligt) och målat ett andra varv på väggen, känner mig nöjd faktiskt. Sacharias kom och åt middag med oss och surrade en stund. Mogge fick lite lyfthjälp med väggarna samtidigt. Chrisse dök upp på kvällskvisten efter sin S-vall helg så... nu är vi tillbaka i gängorna igen.

 

Ja... det var på ett ungefär vad som hänt här i veckan. Har väl inte så mycket mer att komma med för denna gång... så jag avrundar här. Ha de gott tills nästa gång, kram från Annso   

 

 

 

 

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards