Alla inlägg den 7 december 2020

Av Pierre - 7 december 2020 16:51

Hallå Hallå

Har precis landat i soffan, energin är så långt ner i botten som det går att komma. Har vakat av efter 50 timmars nattjobb. Ja som ni vet, kämpar vi mot detta skitvirus och vår arbetsmiljö kan stundvis jämföras med en overklig krigszon. Nya direktiv varje dag, indragna julledigheter och denna mask som vi bär, är som en dammsugare inne i skallen - ja får vi inte diagnosen - hjärntrött efter detta, vet inte jag..... Vi har faktiskt fått personliga stridsmasker som försvaret har men... jag är inte riktigt bekväm med den. Första gången jag drog på mig den, fick jag andnöd och panik ha ha, slet av mig den ganska snabbt. Tror att min Chrisse ska få ha en utbildning med sin mamma, hur man använder en stridsmask på rätt sätt    bättre utbildare kan jag inte få    .

 

Ja... så veckan som varit, har mest handlat om jobb för min del och inte så mycket annat spännande. Min kära make har roat sig med "årets julklapp" medans jag har jobbat/ sovit hela helgen.

Vi är lite tråkiga på jul och brukar inte köpa något speciellt till varann, istället köper vi något gemensamt som vi behöver och julklappar till pojkarna. I år har vi äntligen köpt en garderob till sovrummet, något som vi tänkt göra sen vi renoverade det "nya sovrummet" för ett år sen. Har fortfarande kvar våra kläder i det "gamla" rummet.

 

 

 

Vi är så nöjd. När jag klivit upp på em i helgen har vi rensat kläder och grejer. Alltså... det var inte gjort i en handvändning. hur mycket kan man trycka in i 4 garderober egentligen. Det tog aldrig slut tyckte jag. Det var inte bara kläder, hittade gamla skolböcker från Chrisse och Sacha, babyleksaker från Rasmus ja... you name it. 

Inte det roligaste görat, men såå härligt att det är tömt   . 

 

I lördags var vi till myregården och åt julbord med farmor och farfar, det var gott, mysigt och trevligt. Detta hade vi bestämt redan i höstas som en present åt Janne på farsdag och som tack för att de skjutsade ner mig till Svall när jag skulle opereras och hämtade mig efteråt. Vi hade såklart Corona i bakhuvudet, men det var en coronasäker tillställning. Det var vi och ett sällskap till ( som för övrigt var bekanta )    på hela stället. De hade verkligen ordnat det på bästa sätt.

Bjuder på några bilder från mysiga Myregården:

 

         

 

Gissa om jag var "mer" än mätt hela natten sen, när jag skulle jobba...

 

I skrivandets stund är det måndag och har alltså vakat av, sovit minimalt p.g.a att jag faktiskt hade date med en elektriker hos min mor. Hon har fått en "spisvakt" .... eftersom hon glömt plattan på, ett par gånger, livsfarligt   Både för henne och alla i bostadshuset...Phu.. passade på att handla samtidigt och fixa och trixa med det vanliga hos mor. 

 

..... Nu vart det ett hopp fram till tisdag. 

Är betydligt piggare idag, efter att ha sovit 10 - 11 timmar som en stock ! Idag är jag ledig och jag hade 2 saker på min " att göra lista" vilket jag också genomfört. "Ett" var att baka lussebullar ....

 

 

Obs... dax att börja baka innan det jäser över   . Gjorde nya lussebullar i år, nästan som vanliga bullar men med mandelmassa i ( och saffran såklart ). Brukar ju också göra några saffranslängder med vit choklad i, de är populära hos oss, nästan så att vi får slåss om dom, ha ha ha

 

 

 

 Ja, "nr 2" på min att göra lista denna dag, var att bada.... och det har jag gjort. Tycker det vart en bra ledig dag, bakat och badat.

 

   

 

Ikväll ska jag träna lite engelska glosor med sonen och leta fram tomtekläder. får hoppas vi hittar nått som passar. Kidsen ska vara i kyrkan på fredag och fira Lucia. Tyvärr får inte föräldrarna komma dit, så tråkigt men.... förståeligt. De skulle försöka filma dem iaf, så vi får kolla på länk   . Det brukar vara så fint och stämningsfullt i kyrkan. 

Ja... mer hade jag inte att berätta för denna gång, ni får ha det så gott tills nästa gång. Avslutar med en sovande Maja

 

 

verkar må gott nu   kram Annso  

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards