Alla inlägg den 30 november 2020

Av Pierre - 30 november 2020 09:03

Halloj

Ja då går vi in i julmånaden med stormsteg 🎅. För en gång skull har jag ändå varit ute i tid att julpynta hemma. Det känns bra iaf. Tänkte jag skulle visa mina domherrar, som är nya för i år,  jag är väldigt stolt över dem, ha ha ha

 

   

 

Måste såklart ha Rasmus ljusstake på köksbordet som han gjorde i fjol på slöjden, den är "han" väldigt stolt över 😉.

 

Till veckan då som gått....

Vakade av på onsdagsmorgon, hade medvetet lagt schemat så, eftersom vi egentligen skulle åkt ner till Christoffer. Det har jag gått och sett framemot hela hösten men.... nej, inte läge just nu, med en Stockholms helg under rådande omständigheter 😥😥

 

Istället var jag till min mor på onsdags em, med matvaror och fixade räkningar m.m

 

Torsdag vart en lugn hemmapysseldag med det sista julpyntet här hemma. På kvällskvisten åkte vi och stökade bort veckans mathandling, desutom behövde vi göra ett besök på Granngården för att köpa en säck kattmat. Vi har ett speciellt foder som är anpassat för utekatter i hennes ålder 🐈‍⬛ ska visst vara bra för bakterier floran m.m eftersom det blir en och annan fågel och möss i mellanåt. Ganska dyr, men... det är hon värd såklart ❤.

 

Fredag åkte vi upp till Borgafjäll när Mogge slutade jobbet.

 

Va är väl en trevlig födelsedagsmiddag med sonen och sambo på "fotografiska" i jämförelse med lapplandsfjällen, ha ha

 

           

 

Vi har skottat snö, burit in 50 kvm undergolv i garaget som får ligga där till framtida bruk. Det vart ett rejält träningspass iaf, var genomsvettiga efteråt 💪.

 

Nu gör vi inget mer förrän nästa vår/sommar. I vinter kommer vi bara åka dit för att ha "fjällsemester" helt enkelt.

Vi hade en bra helg ändå, tog oss en välförtjänt bastu på kvällen, lite glögg, spelade kort med Rasse och gick ut på promenad...

 

         

 

Klagar inte på vår utsikt från köksfönster 😍.

 

Ja så vart vår "black friday weekend" inte mycket till shopping och trängas i butiker 😉.... nja ska jag vara riktigt ärlig så beställde jag en ny skridskohjälm åt Rasmus innan vi åkte på fredan. De behöver i skolan, den gamla var liten och trasig. XXL hade " black friday" erbjudanden på nätet, billigt. Precis vad jag behövde 👍.

I övrigt har han vuxit som ogräs detta år, känns som allt är för litet. Skridskor, skidor, vinterskor, pjäxor m.m bha...

Julklapparna är ganska givna i år, till honom iaf. 

 

Vi kom hem på söndag em och hann med lite första adventmys på kvällen. Gillar verkligen den här tiden, alla ljus, julmusik och pyssel innan jul 😍. 

 

 

 

Måndag, Mogge och jag var duktig och var på ÅVC för att slänga en massa skräp, en släpvagn full. Det känns så himla skönt efteråt.

Mitt andra uppdrag för dagen var att baka pepparkakor med sonen. Vi kom överens om det blir inget pepparkakshus i år 🙏 man tackar.... då kan jag stå ut med att baka pepparkakor en kväll. Det brukar sluta med att jag står där själv och kavlar ut degen till slut iaf 🙄 Det är roligt ett tag, vi får väl se... han kan ju överraska en ibland.

 

     

 

 Nja... han gjorde faktiskt 2 plåtar, så det var väl ok. Det var ju jättekul att dekorera dem sen iaf. Rasse gjorde så fina hjärtan som mormor och moster Ewa ska få ❤. 

 

Han la ner mycket omsorg på dom så... det var fint gjort tycker jag. Kan ju inte gnälla på honom  ❤.


Nä, gott folk jag ska avrunda här.... har inte så mycket mer att berätta, vi hörs nästa gång istället. Ha' de gott, kram Annso 👋👋

 

 

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards