Alla inlägg den 18 augusti 2019

Av Pierre - 18 augusti 2019 16:10

Ja...då var det dax igen, för veckans redovisning   . 

När jag skrev sist, höll jag på att beta av en massa nattpass. Fortsatte fram till torsdag. Har inte så mycket mer att säga om det, dagarna/nätterna rullade på.

Fotbollsträningen körde i gång igen efter sommaruppehållet, under veckan iaf. 

 

 

Något Rasmus såg framemot   . 

I övrigt var jag seg som en zombie och det tog tid att vrida tillbaka på dygnet. 

 

Torsdag sov jag fm och em var jag hos mor och hjälpte henne med sitt, kvällen gick åt till att packa och fixa inför våran lilla tripp i helgen.

Ni kanske kommer ihåg att jag hade lovat 2 saker, på "att göra listan" i sommar. Att vandra i Höga kusten med Chrisse - Check   och att tälta med lilla sonen - som jag nu också kan säga - check åt. 

Det fanns inte så många helger kvar att spela på, antingen jobbar jag helg eller Morgan. I bästa fall har vi 1 helg av tre, att göra något på och det råkar infalla på denna helg. Som så mycket annat, inföll saker just till denna helg.

Jahapp.... vi slår ihop allt helt enkelt, och gör det bästa av det.

 

Som Rasmus har längtat till denna helg.... att få campa och sova i tält !! Det spelade ingen roll var, när, hur.... det viktiga var bara, att sova i tält!   .

Eftersom vi också skulle upp till Borgafjäll, fick det bli på en mysig plats på väg upp till fjälls.

Vi hamnade vid Långvattnets naturreservat ( tack för tipset grannen   ). Det var helt perfekt för vårt ändamål. 

Vi slog upp tältet vid en vacker tjärn, som heter "blåtjärn". Passande namn för det speciella vattnet som skiftade turkosgrönt. 

 

         

 

Ja... vi hade en mysig kväll, åt korv, spelade naturbingo, sköt pilbåge. vi hade fiskegrejer med oss men Rasse vart helt såld på pilbågen, så vi sköt i flera omgångar istället för att fiska. 

 

           

 

Sen fick han äntligen sova i tält, som han sett framemot... men vad händer, inget blir som man tänkt sig.... Rasse får jätteont i halsen på natten. Det blev inte mycket sömn för oss. 

På morgonen när vi skulle äta frukost, fick han knappt ner nått, det gjorde så ont att svälja, stackarn. Man tager vad man haver där ute i skogen. Han fick dricka varmt kaffe med mycket mjölk i. Det kunde han dricka iaf. 

Med en halvhängig son, fortsatte vi färden sen upp mot fjälls. Sista utposten är Dorotea (innan man kommer upp till lapplandsfjällen) så där kunde vi stanna och köpa med oss nödproviant iaf, strepsils m.m. 

 

Ja... väl framme i Borga.... vad ska jag säga...... våra närmaste vet redan vad som är på G. men jag har inte skrivit om det här.

Vi har köpt en tomt ! Vi har förberett och ställt för oss i ett halvårstid. Har inte velat flagga för detta tidigare, då vi större delen av tiden svävat i ovisshet och varit jättenervösa för budgivning m.m. 

Det står en "skruttig" stuga på tomten, den fick vi liksom inpå men..... det var marken vi ville åt och det är den vi betalat för, med avlopp, el o.s.v 

Det är inte riktigt klokt.... det gick vägen !! Dessutom den tomt vi ville ha. Det var faktiskt lite huggsexa, för alla intresenter ville tinga just denna tomt .... men... vi fick den. Jag fattar fortfarande inte att det är sant   .  

Nu stod vi där i helgen, med nyckeln i handen. 

Jisses vad har vi gjort !!! Inser att vi INTE kommer att vara göralös, för x antal år framöver . 

Rasmus kommentar var klockren...

- Men har vi köpt en rutten stuga ? Ha ha ha, vi höll på att skratta ihjäl oss   . Ja så här ser marken ut, mycket fjällbjörk och sly för tillfället, bakom den går skoterleden och bortanför är det en ren hängnad. Det var en mulen och regntung dag, så man ser inte fjälltopparna så bra, men annars har vi panoramautsikt mot dem.

Bakom mig, rår vi om en bit mark till och delar av en vändplan, bortanför den ligger "Borga snowcamp". 

 

   

 

Ja... byggplanerna är i full gång redan i våra huvuden, men det kommer att dröja ett tag innan det kan bli verklighet. Avstyckningen av tomterna är inte riktigt klar än och byråkratin runt omkring tar tid + bygglov och annat. 

 

Mittuppi detta hade vi ju bröllopsdag också, ha ha ha. ( 17/8) firade vi "spetsbröllop" vilket är 13 år. Nja... med en hängig son i stugan som mest tittade på film, vart det inte mycket till firande, mer än att vi gick ner till "Johannas fjällkrog" och åt gott iaf, på kvällen   . Grattis gubben.... om det inte blir skilsmässa av detta projekt, så är det lika bra att vi kör på, tills döden skijer oss åt     .

 

         

 

Som tur var, hade jag tagit med vår lilla bärbara filmspelare och div. filmer åt Rasmus... här har vi inte internet, Xbox och annat (än så länge iaf) Inte för att jag hade räknat med att han skulle bli sjuk men..... det fanns väl nån mening med att jag packade med det ändå.

 

 

 

 Detta är för övrigt från köksfönstret. Har inte tagit så mycket kort på "den ruttna stugan" ha ha ha, allt kommer i princip att renoveras/ rivas/ byggas ut/ byggas nytt. Det kommer säkert många bilder under renoveringens gång i framtiden.

 

Söndag rullade vi hem med huvudet full av bygg och renoveringsplaner...... Å shiit, hur ska vi kunna ro detta i land   . 

 

Det har övergått till en ny vecka och Rasmus halsont gick över till förkyldning och feber. Inte den bästa veckan att bli sjuk på, för på onsdag är det skolstart och ikväll var det egentligen fotbollsmatch. Den är bara att fetglömma just nu. 

Har plockat vinbär iaf, både igår och idag, så Rasse får hjälpa mig med saftkokning ikväll, istället för fotbollsmatch   perfekt tycker jag..... (han jublar inte lika mycket).

 

 

 

Mogge målar för fullt ikväll, vi vill ju blir klar med projekten hemma först, innan vi startar upp med nästa   .

Phu... jag blir svettig bara jag tänker på allt jobb vi har framför oss. En "skräckblandad förtjusning", är väl rätta uttrycket egentligen. 


Ska försöka få med mig Rasse till frissan imorgon (om han är piggare) så han ser anständig ut inför skolstarten. 

En urrensning i hans garderob skulle också behövas. Han har vuxit så det knakar under sommaren. Hälften är nog för litet nu. Lillkillen börjar bli stor, på många sätt, ha ha

Måste bara berätta en rolig grej som hände i onsdagskväll. Tömde brevlådan och Rasmus hade fått ett välkomstbrev från sin nya fröken, nu när han börjar 4:an. Där stod även om att de skulle på "Kick off" tors - fre med klassen, sova över och göra en massa skoj. Det tyckte han var skitroligt   men i nästa andetag blev han förskräckt. 

- Ja men vad ska jag göra med tandborsten då ??

- Va ?? Vadå tandborsten ?

- Jamen... jag har ju gubbar på tandborsten!!! Det är ju för småbarn, de kommer att skratta åt den !! 

- Men Rasmus Pierre, är det det ända du oroar dig för, så kan jag fixa det imorgon lite snabbt. Jag ska åka och handla, när jag har sovit färdigt då. 

Jag fick en beställning på en ny "manlig tandborste", den måste vara blå eller svart, inga gubbar på, och han skulle ha en "vuxen tandkräm". men den måste smaka gott ändå !! ( Rasse gillar inte tandkrämsmakerna) ha ha ha   .

Så det har jag fått inhandlat inför skolstarten ! En manlig tandborste och tandkräm !! Mycket viktigt !!

På tal om att liten blir stor   .

 

 Nä hörrni, nu ska här kokas vinbärssaft........ Ha´de gott, Kram från Annso

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards