Alla inlägg den 13 mars 2017

Av Pierre - 13 mars 2017 17:49

Vi fick en extra sportlovsdag   det var studiedag på skolan och fritis och som bonus var det en vacker vinterdag idag, med sol och några plusgrader. En bra dag att ladda energi för nattpass i veckan.

Det har varit en vecka med blandat jobb och ledighet.

Rasmus fick vara på fritis i början av veckan, men vi kunde göra lite "sportlovsskoj" ändå på kvällstid   .

Först var vi på skidkväll i eljusspåret...

 

       

 

Sen var vi på skridskodisco en kväll....

 

 

Vart inge bra kort tyvärr... för all "discorök"   men kidsen hade hur kul som helst. Ville inte åka hem... 

Det var gott att värma sig med varm gulaschsoppa och bröd sen.... riktig sportlovsmat va´.....

 

 

 

När jag vart ledig, tog vi en dag på stan. Hade bokat in en tid hos frissan åt Rasmus.... det var välbehövligt. Hans hår växer som ogräs. Även om han muttrade lite över att vi skulle till frissan, så tror jag han vart nöjd och glömde snabbt bort det, när vi stötte på både kusingänget och moster. Vi lunchade tillsammans på cafeét sen....

 

 

 

Efteråt stod mathandling på agendan och besök hos mormor. Det var ett tag sen Rasmus var dit, oftast är jag där medans han är på skolan, hon vart så glad så   .

 

 

 Nyklippt och en em fika hos mormor oxså   .

 

Lite kompisbesök har vi hunnit med i veckan, både borta och hemma.... och jag själv, fick ett tokryck en dag och bakade bullar.... gott att ha i frysen för utflykter och ev oväntade besök   .

 

 

Kände mig så duktig så.

 

Vi hade en riktig "godag" i fredags... fantastiskt väder. Packade ryggsäcken med grillkorv och bullar och åkte till Hallstabacken. T.o.m jag åkte några svängar tills mina fötter "skrek" av smärta... sista 1½ timmen fick Rasmus åka själv och jag tittade på....

 

         

Lördag jobbade jag, hade bytt skift med en kollega (tusen tack   ) för söndag var enda dagen vi var ledig allihopa. Mogge, jag och några kompisar på hela veckan. Svårt att få till det när man jobbar skift. Mogge jobbade oxså lördag så Rasmus fick vara med pappa på XL bygg på em, men det har han inget emot, han tycker det är spännande.

Ja... i söndags var vi till S-vall med några kompisar och deras grabb. Dax att hämta de nya glasögonen och prova in dem. Det tycker Rasmus såklart inte är så roligt på sportlovet men.... vi hade en överraskning .... tänkte kombinera nytta med nöje och åka på Leos Lekland efteråt. Då vart ju allt supertoppen ;)

 

Tror det öppnades en ny värld för honom.... Åh... jag kan läsa vad det står på skylten där, sa han överlycklig,när han fick på sig de nya paren, ha ha ha.... Han har nog inte sett så bra på slutet   .

 

Några bus och lekbilder från dagen.... fullt ös på Rasmus och Axel ...

 

               

 

Det var väl veckans aktiviteter.... Nu i skrivandets stund har det hunnit blivit tisdag.... som sagt, fick vi en "bonusdag" i går (måndag) . Mogge var oxså ledig, eftersom han jobbat lördag. Vad hittar vi på för roligt då ???

Åker till soptippen såklart !!! ha ha ha

Det var välbehövligt, rester av vårt gamla kök och byggspill som vi samlat ute på altanen och i Chrisses gamla rum rensade vi äntligen bort. Det vart fulla släpvagnen.

Sen vart det en liten kort sväng till Hallstabacken, och sen var vi bara hemma och pyzzlade på. Rasmus fick besök av en kompis.... så den dan, susade iväg lika fort som den kom.

 

Jag har hunnit jobba en natt redan ( av 3) det känns lyxigt, att bara ha 3 nätter   

Ska strax iväg och hämta hem Rasmus från fritis.... han såg framemot skoldagen idag. De skulle visst få åka på bio idag, har ingen aning vad de har sett :)

Imorgon ska de ha skiddag på skolan "lilla vasaloppet" så då ska skidutrustningen med   , full rulle igen... på ett positivt sätt, ska jag väl säga. Hoppas de kan åka, tveksamt, för just nu spöregnar det, det blir bara is och slask av all snö, trist.

Ha de gott... Kram Annso   

 

 


 

 

 

 

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards