Direktlänk till inlägg 25 juni 2016

Midsommar

Av Pierre - 25 juni 2016 21:29

En intensiv vecka har nått sitt slut, och vips så blev det tomt och tyst   . Har ju haft min lillasyster med sambo på besök. 

I måndags var det riktigt fint väder.... så vi lekte turister   och åkte till Thailänska paviljongen, skoj att vi fick med mor på utflykten oxså. Faktiskt blev våra båda göteborgare riktigt imponerad och brydd över platsen och intressant historia bakom   . Det blev såklart thaimat till lunch den dan och när vi ändå var i krokarna fortsatte vi till "Döda fallet" efteråt. Inget för mamma att gå runt på ,så hon satt kvar vid uteserveringen medans vi gick runt. Nog för att jag behöver sjukgymnastik för min fot, men.... att gå runt där var överkurs   . Jag gav upp efter halva sträckan, så fick de andra fortsätta.

Vi hade en mysig dag iaf.

Några bilder från i måndags....

 

       

       


Tisdag, var Rasmus och jag uppe i ottan... tandläkarbesök stod på agendan. Dax att plasta tänder igen i underkäken. Efteråt hälsade vi på pappa på jobbet, intressant där finns det lego   

och frukost intogs på Hullstacafeét..

 

 

 

Sen åkte vi runt och gjorde stan, kläddax, MM m.m på em rullade vi hemåt för att förbereda middag och ladda för en vänskapsfotbollsmatch på "Riffen" mot Näsåker senare på kvällen.

Rasmus var så spänd och laddad   . 

 

 

De vann, så det vart ett roligt avslut på fotbollen inför sommaruppehållet.   


Efteråt var vi till våra grannar (Kent och Jeanette) som har "bondgård" och köpte lammkött, korv och ägg.

 

Nu ska jag göra lite reklam för Sortegården ;)

Hennes mysiga gårdsbutik......

 

       

 

Vi köpte finfina grillskivor av lamm till midsommar och goda ölkorvar, kan säga att det var det godaste vi har grillat på länge !!!!

Lilleman hade svårt att slita sig från hönsgården    tyckte det var kul att mata dom. 

 

 

I onsdags var det "operation storstädning" här hemma, det var välbehövligt (som alltid) på em hade si bokat bowling, något Rasmus såg framemot.....

 

 

 

Efter 2 tim bowling med mycket tok och skratt, for vi hem till mor och åt middag, full rulle när vi alla är samlade i mammas lilla kök   .

 

Torsdag, bar det  iväg till S-vall sjukhus med mor. Mammograficentrum - Here we come again.... vi hade typ klippkort där för 2 års sen, nu är det bara att hålla tummarna att allt är ok   .

Det tog mest hela dagen, själva sjukhusbesöken tog kanske 30 min, men resan dit och hem är inte kul just nu, med vägarbete över viksjöskogen, man ska inte ha bråttom. 

Bedrövligt för Sollefteåpatienter som måste till S-vall, blir så f.....bannad när jag tänker på det, men det drabbar inte S-valls politiker så.... vem bryr sig   .  

Iallafullafall, eftersom hela dagen gick bort, dan innan midsommarafton så fick vi sköta handling av midsommarmaten där. Tycker inte om att handla och trängas i affärer inför storhelger... pust och stön... och varmt. Vi var ganska trött och slut på kvällen.

 

Ja... midsommarhelgen har varit toppen på många sätt. Vackert väder, gott att dricka och äta, umgåtts med familjen och grannar, dansat runt midsommarstången, lekar, tok och skratt och fest inpå natten.

Här kommer lite bilder från vårt firande....

                     

 

Rasmus fick prova luftgevärskytte med pappas hjälp, inte så lätt första gången   . 

 

Idag (söndag) har alla åkt hem, så tomt och tyst. 

Rasmus har varit hos sin kompis Valter och badat badtunna, lite avis.... vore härligt en dag som denna, det har  varit 28 grader varmt   . Mogge och jag har varit uppe i sommarstugan..... mitt humör sjönk till botten ett tag, jag såg bara hur mycket jobb vi har framför oss, just nu känns allt övermäktigt. Både köksrenovering hemma och "markjobb" i stugan phu....

Ibland skulle det vara skönt att bara ha en lägenhet i stan, inte ofta jag känner så....  ibland "dippar" jag.

Det är ju tur att Mogge var på gott humör och "peppade" mig så jag kom på andra tankar   .

 

   



40 kubik fyllnadsmassa ligger och väntar på oss i stugan.

 

Ja, på tal om köksrenovering så har vi pausat, när lillsyrran varit hemma i veckan, men nu är midsommar överstökad så, det är bara att sparka igång igen.

Det som står näst på tur är att bryta upp golv..... jippi   .... not. 

 

Ha´de gott kära vänner kram fr Annso

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards