Alla inlägg den 6 juli 2015

Av Pierre - 6 juli 2015 00:06

 

Ja... man kan ju undra varför jag sitter uppe mitt i natten när jag varit vaken sen 05.00 imorse...

Jag var egentligen trött som en gnu ikväll men efter ett telefonsamtal kl. 23.30, vart jag tvärpigg...

Sitter och väntar in mogge faktiskt,  bara en timme tidigare, ringde han och sa att det var stök på jobbet så han kommer hem senare..... typiskt, och nu får jag inte tag på honom. Kära svärfar har åkt in med ambulansen..... frustrerande.... Hoppas att allt går bra :/

 

Själv har jag jobbat dagpass idag, därav den tidiga uppstigningen ;)

När jag ändå pratar jobb, så har denna vecka mest handlat om jobb. Vakade av fr 5 nattpass torsdagsmorse, ledig fredag, jobbat 2 dagpass lör - sön, imorgon går jag på nattpass igen.

Tror ni jag räknar timmarna till semestern ??? I huvudet har jag redan gått ;)

 

Trots att jag tokjobbat, har jag hunnit en hel del annat, hjälpt mor att "flytta" till sin tillfälliga lägenhet, rivit ur allt i husvagnen, städat den, tvättat upp allt m.m, det känns skönt att ha gjort det tycker jag.

 

Torsdan vakade jag av som sagt.... planen var mathandling på em, men det vart ändrade planer :)

Vi hamnade hos min moster och morbror, i deras stuga istället ;)

Har inte varit där på många år....det vart en liten nostalgitripp. 

   

När jag var barn, var detta mormors och morfars stuga, har varit där mycket under uppväxten. Mycket minnen "ploppar upp"

 

Detta var en liten "lada" med öppenspis, som vi b.l.a lekte mycket i och vid sidan om, finns en stor sten eller klipphäll, som vi kallade svarta stenen :)) vi solade och badade jämt där...... typ 35 - 40 år senare har det helt vuxit igen och rasat ihop, den svarta stenen hittade jag knappt. Det var helt igenvuxet med sly och annat, det gick inte att ta sig ut dit, jag skulle visa Rasmus, men fick ge upp :/

Det vart en rätt trevlig em, min mor var med så det vart mkt surr och kaffe såklart med sin "lillasyster".

Så på kvällskvisten åkte vi och handla mat, det var rätt skönt, för det var 30 + denna dag, riktigt svettigt och varmt ;)

 Fredag   skit i alla måsten.... det blev en härlig bad och båtdag, och besök hos en go arbetskollega :)))

         

Årets första "ute bad " för mig.

 

Lördag och söndag, jobbade vi båda två, min kära syster och mor ställde upp som barnvakt, vad skulle jag göra utan dem... det har kört ihop sig flera gånger nu, sista veckorna.

I lördags var Rasmus hos syrran, det gick ingen nöd på honom direkt..... det var ju barnensdag på stan, så de hade haft jätteroligt. Efter jobbet hämtade jag upp dom + mor, så åkte vi hem till mig.

På kvällen bjöd jag ut dom på Myregården, ett perfekt sätt att avsluta dagen på :)))

Det var en fantastisk kväll och fantastisk god grillbuffe.

Nu ska jag göra reklam för byns mysiga matställe :)

               

Syrran och mamma sov över hos mig och fortsatte att vara barnvakt på söndan, då jag jobbade till 15.00, jag är så tacksam.

Det blev lite bad hemma denna dag istället, men det är inte så dumt heller ;)

 

På kvällen skjutsade jag hem dem båda, i samma veva ringde kära Carina och undrade om vi var sugen på kaffe och jordgubbar..... självklart, Rasmus och jag svängde in till Selsjön på hemvägen och avslutade söndagskvällen med gofika och surr :))) 

 

Ja, måndag har oxså hunnit passera, det blev ett avbrott... men ska nu försöka skriva detta klart.

Vi åkte till Haga och hälsade på farmor Lena ett tag, farfar Janne ligger fortfarande inne på sjukhuset, vi hoppas såklart att han kryar på sig snart   .


Ja, det är väl ungefär vad som hänt här under veckan, nu har jag 3 pass kvar innan semester.. Tjoho....

Ha de gott alla vänner, Kram fr Annso

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards