Direktlänk till inlägg 5 oktober 2014

Höstmys

Av Pierre - 5 oktober 2014 16:08

En riktig grå mulen höstdag är det idag, men vad gör det, när jag ändå har sovit bort den ;)

Jag ska inte klaga, för under veckan när jag varit ledig har det varit fantastiskt höstväder, soliga och varma dagar.

Jag har haft det riktigt lyxigt tycker jag själv, ledigvecka...bara sådär.

Har väl inte fått gjort så mycket som jag hade velat, men.... skönt ändå :)

Började veckan med storstädning hemma och därefter middag och uppvaktning med min mor och syster, mycket trevligt.

Min födelsedag firade jag med en cykelutflykt till lekparken, därefter bamsegympa med Rasmus, sen åkte vi hem och mumsade tårta med de "närmsta sörjande"..... tycker inte det är roligt att fylla år längre....

Inte för att jag har nån direkt åldersnoja men ändå, det är roligare att fira barnens födelsedagar :)

Har iaf fått fina presenter av mina nära och kära b.l.a ett guldhalsband av min kära make   , presentkort lite här och var, vin, pengar och en fotölj till hallen som jag ville ha, jag tackar ödmjukast.

 

Lite bilder från vår cykeltur....

   

 

och lite från födelsedags fika......

Hipp hipp hurra på mig själv.........

   

På torsdan åkte jag och gjorde lite ärenden hit och dit sen var jag till Kramfors på natten och hämtade upp den stora sonen som kom med tåget   .

Han ville uppvakta sin gamla mamma, så han bjöd på lunch på stan på fredan sen ställde han upp som chaffis, både hämtning och lämning på fredagskväll när jag skulle ut med jobbet , man tackar.....

Vi var på After wok på Hallstaberget, mycket trevligt, god mat, goa och glada arbetskamrater, kvällen bara susade iväg....

 

SKÅL   .

 

Lördag, fantastiskt höstväder ute, vi åkte på en liten utflykt, ibland behöver det inte vara så märkvärdigt för att det ska bli en härlig dag. Rasmus tyckte det var såå mysigt.......

         

 Det har varit roligt att ha stora sonen hemma i helgen, nog för att han mest varit tillsammans med sin Jenny men de har varit hemma hos oss, så jag har fått träffa honom ändå :)

På söndan åkte han tillbaka med Stockholmsbussen, mogge skjutsade in honom, eftersom jag låg och sov. 

Jag har jobbat natt Lördag och söndag nämligen. En väska full med matlådor fick han med sig ;)

Ja vet, curling mamma.... Han är faktiskt duktig att laga mat själv och han tycker dessutom att det är roligt, men han vart så glad över det, jag hade laddat med lite av varje, som jag vet han tycker om.

 

Jaa.... vad ska jag berätta mer......

Har köpt 2 nya krukor som är gjorda av gamla bildäck, återvinnig det gillar jag....

Hade tidigare 2 stora keramikkrukor ute vid altanen men.... de blåste åt h......vete, ner för nipan när det var storm ifjol, jag vart lite deppig, för de var inköpt i Sundsvall och var ganska dyr.

Dessa blir perfekt, gummidäck går inte sönder i första taget   .

 

 På sommaren har jag blommor i dom och på vintern har jag små granar. Tänkte jag skulle köpa små ljusslingor till advent och klä in dom, det blir nog mysigt tror jag ;)

 

Har inte så mycket mer att berätta för denna gång, vi får väl se vad kommande vecka har att bjuda på.

Nu ska jag förbereda dagens middag som idag är.......korvstroganof.... avancerat värre ha ha ha

Kram från Annso

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards