Direktlänk till inlägg 22 september 2014

om allt och inget

Av Pierre - 22 september 2014 21:42

Veckans uppdatering om allt och inget.....

Har jobbat "dagtid" under veckan, för omväxlings skull, varit riktigt skönt med normal dygnsrytm måste jag säga och Lilleman har tyckt det varit så mysigt att mamma är hemma på kvällen, vi har legat och läst sagor varje kväll ;)

 

Onsdag var det bråttom hem. Barngympa började, ombytt och klar till 17.30 phu....vi hann, nätt och jämt...

 

Det blir nog roligt, men.... det kör ihop sig på en gång, nu på onsdag jobbar jag kvällen :( och mogge slutar för sent för att hinna dit till 17.30......ja vi får se hur det går framöver :/

Vi får väl vara glada för de gånger han kan gå, helt enkelt.

Varit ledig i helgen, härligt och bonus att det fortfarande har varit härligt väder   .

 

 Fredag = mathandling och besök hos mor. På kvällen åkte Rasmus och jag på "Smyrna" (kyrkans barnverksamhet)

Kan väl sammanfatta att Rasmus första introduktion om Gud, gick inge vidare.....

De berättade och visade bilder om Adam och Eva.....

Han trodde det var djungelboken !!!

Jag höll på att dö av skratt där bak i kyrkbänken, ha ha ha   


Lördag var det kalas på agendan. En kompis från förskolan fyllde år. Varit bekymrad över detta i veckan, då det skulle vara djurtema. Hade ingen aning vad jag skulle hitta på !?!

Men av en händelse, var jag på stan och gjorde lite ärenden innan kvällsjobb och råkade gå förbi ett reaställ vid Kapphal, i min ögonvrå såg jag nått tigerrandigt.......YES, en tigerrandigpjamas!! den tar jag och extrapris dessutom, kunde inte bli bättre :)

 

Redo för kalas igen :)

Efter kalasande åkte vi till Ramsele och kollade på lastbilsträffen, inte för att jag har nått brinnande intresse av lastbilar men, fint väder och skoj för lilleman att titta på alla läckra lastbilar.

Tror att Rasmus hittade sitt framtidsyrke.... ha ha ha

 

Ja, måste ju medge att en och annan lastbil var riktigt fin, jag fattar inte att de lägger ner så mycket tid och pengar på ett arbetsfordon !?

Som sagt det är inte riktigt mitt forum....

     

 Kan det vara Madonnas turnebuss ?? Jisses.

 

Söndag, Mogge skruvade lite med Opelbussen och jag pyzzlade på med ditt och datt hemma, en lugn och skön dag.

Blev bjuden på kaffe och nybakt äppelkaka hos Carina och Peter på kvällen så, det erbjudandet tog vi såklart, har svårt att tacka nej till "gofika" :)

 

Måndag (bonus ledigdag) Denna dag stod hårfrizzan med lilleman, på agendan. Till saken hör att han hatar att klippa sig, fråga mig inte varför ?

Det krävdes en del övertalning och mutor....

Här är vi på Cafe och äter lunch innan frisörbesöket.... ångest i blicken, närå skämtosides....det gick över förväntan.

 

 

Inte Rasmus favoritställe precis, men det gick bra, nu är han nyklippt och fin i håret. Tror han tyckte det själv oxså ;)

Imorgon är det fotografering på förskolan, så jag är glad att det fanns tid att klippa honom i "elfte timmen".

Själv ska jag jobba imorgon, går även dag/kvällspass denna vecka, det känns bra.

 

Pratat med Chrisse i tel. ikväll, hade både roliga och mindre roliga nyheter att berätta :/

Jag har anat att det är nått på G.

Medaljens baksida......från årsskiftet står han i beredskap för att åka på FN uppdrag. Jag vet inte vad jag ska säga om det..........jag får en klump i magen........mer vill jag inte säga om det just nu   

 

Det var allt från mig gott folk, kram så länge... Annso

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards