Direktlänk till inlägg 15 september 2014

smått och gott

Av Pierre - 15 september 2014 22:23

God kväll....

Har nyss satt mig ner framför datorn efter en lång dag på jobbet. Har först jobbat 9.45- 18.00 därefter SSK möte 18.00 - 21.00

Samtidigt var det planeringsdag, så förskolan har varit stängd idag. Mogge har varit hemma med Rasmus, det är tur att jag har en bra karl   annars skulle jag aldrig få ihop småbarnslivet med mitt jobb.

 

Det har varit en bra vecka må jag säga, gick av natt på fredagsmorgon, halvdöd klev jag upp kl. 13.00 och åkte och handlade mat med min mor, hämtade på dagis, fixade middag. Både Rasmus och jag var halvtrötta på fredagskväll så jag hade inte tänkt att åka på "Smyrna" men vi gjorde det ändå. Det visade sig bli en lyckoträff, han tyckte det var så roligt, ville inte åka hem när det var slut och han har räknat veckodagar, när vi ska åka dit nästa gång ;)

Smyrna är något kyrkan ordnar för barnen och ungdomar här i byn på fredagar.

"Storpojkarna" var med på detta varje fredag, långt in i tonåren. De har en småbarnsgrupp först, sen är det som "ungdomsgård" för de äldre.

De pyzzlar, leker, spelar musik, sjunger, bakar, lagar mat. m.m

I fredags var det premiär efter sommaruppehåll, så då var det utelek och grillkväll, mysigt.

Måste säga att de är helt fantastiska som fixar detta helt idellt och det är väldigt poppis här för barnen och ungdomarna.

Veckans guldstjärna går till "Smyrnaledarna" !!

Kan väl tillägga att vi somnade som stockar, när vi kom hem sen.

 

lördag, ledig och mer utsövd ;)

Fantastiskt sensommarväder, vi passade på att måla i finvädret, på bron och vid nya soldäcket sen städade jag upp lite ute på gården. 

Vi fyllde en släpvagn med skräp, mest byggavfall från i somras...

Sen tömde jag en del krukor och gjorde lite "höst" på bron.... ( och nymålat vitt och fint tak)

       

Vi kände oss mycket nöjda med vår insatts denna dag, så vi bestämde att vi skulle överraska Rasmus med att åka och fiska på kvällen, gissa om någon blev överlycklig ;)

Det var verkligen en härlig kväll, sol, varmt och vindstilla.

       

Avslutade kvällen med fikabesök hos Peter och Carina (som bor vid sjön där vi fiskade) och deras katter fick en festmåltid av Rasmus.

 

Söndag, fortsatte vi att måla det sista och röjde lite allmänt hemma, sen åkte vi och röstade, såklart!

Mogge ville inte helt oväntat kolla på valvakan, jag orkade knappt. Det blir bara för mycket då det ska ältas och ältas, analyseras och spekuleras....... urk

Har iaf haft 2 bra helger, då vi fått gjort mycket grejer hemma, det känns skönt.

 

Imorgon jobbar jag kväll ( 14.30 - 21.30), skönt med lite sovmorgon, ska en sväng på stan innan jobb och köpa en födelsedagspresent och kolla om jag hittar nån form av maskeradkläder.......ja lilleman har blivit bjuden på kalas igen, med djurtema !?!

Jag har ingen aning vad jag ska hitta på ??

Tänkte först sno ihop nått själv, men jag har inget bra tyg att göra nått av eller nån "djurmask" eller ansiktsfärger att måla honom med....suck....

fantasin är i botten och ont om tid, tar tacksamt emot förslag!!!

Denna veckas ilandsproblem...... djurkläder!

 

God natt mina vänner, kram Annso

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards